Gå til innhold

Hvis man får f.eks blindtarmbetennelse når man er gravid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør de det da? For det er jo ikke bra med narkose for babyen? (Ikke det at det er noe bra med en mamma med blindtarmbetennelse heller)

Skrevet

Ved et tidligere svangerskap mistenkte de blindtarmsbetennelse hos meg (noe det ikke var). Men de sa da at det ikke var noe problem å operere selv når man er gravid. Jeg var da i uke 35 ca. Vet ikke hvordan de ev. gjør det, med narkose, men..

Skrevet

Hm,snodig dette lå jeg også å tenkte på i natt faktisk..Og hvordan oppdager man at det er blindtarmen når man er gravid...Og om man åpner for å fjerne blindtarmen,hva da med babyen..

Det er mye man skal tenke ¨på,hehe...

Skrevet

vet ikke hvordan de gjør det, men vet at det ikke er noe problem å operere vekk den når man er gravid..

Skrevet

Jeg fjernet blindtarmen i forrige svangerskap... Tror di brukte en litt mildere narkose, jeg våknet iallefall Veldig raskt etter operasjonen!! :P

Skrevet

Jeg tok bort min når jeg var 7mndr på vei med størstemann. Ikke noe problem. Fikk narkose og babyen er godt beskyttet inni livmora. Alt gikk fint. Litt stort arr, men bedre det en død.. ;)

Skrevet

Jeg har vært operert to ganger nå i forbindelse med dette svangerskapet på grunn av mistanke om blindtarmbetennelse, begge gangene fant de noe annet. :S Første gangen i uke 15 var jeg igjennom en kikkhullsoperasjon i narkose og i uke 29 var jeg igjennom et "gammelt blintarmsnitt" i narkose. Narkosen har ikke vært noe problem for den lille. Etter den siste operasjonen trengte jeg derimot en god del sterke smertestillende det første døgnet, og dette reagerte barnet noe på ved å legge seg litt lavere i puls og ingen bevegelse. Dette døgnet hadde jeg jevnlig besøk av jordmor (lå på en helt annen avdeling) som fulgte meg og den lille godt opp.

Jeg fikk beskjed om at blintarmbetennelse var enda skumlere enn normalt når man gikk gravid. Selv om begge operasjonene gikk greit, så er det ikke bare bare å operere en gravid. Under den siste operasjonen hadde jeg omtrent dobbelt team til stede på operasjonsstua. Kirurgen var også tydelig på at hun langt i fra gledet seg til denne operasjonen, men at hun i alle fall ikke turte å la være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...