Gå til innhold

Han vil ikke vite, jeg vil..:)

Svins&Småsvansene

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer på dette? Min kjære mann mener bestemt at han ikke vil vite kjønnet før fødselen. Jeg synes det hadde vært fint, ser for meg at jeg vil knytte meg litt mer til barnet på forhånd. Blir første gang for oss begge, så jeg tenker vel at alt jeg kan forberede meg på, er bra hehe;)

Jeg har prøvd å foreslå at jeg kan vite og ikke han, og at jeg ikke sier noe, men er litt i tvil om dette er gjennomførbart i praksis...:)

Noen erfaringer der ute?;)

Fortsetter under...

Hei! :-)

Ikke lett akkurat dette når bare den ene av foreldrene vil vite kjønnet!

Vi har visst det alle gangene, og det har vi vært enige om så på det har jeg ingen erfaring!

Men et lite tips er at legen skriver det opp på en lapp som du kan få med deg hjem, da slipper han å si det høyt så mannen din hører på under undersøkingen.

Så kan heller bare du vite det evt, til han ikke kan styre sin nyssjerrighet og spør deg om kjønnet! :-)

Men er det slik at han absolutt IKKE vil vite det er det jo ikke lett å holde det hemmelig når dere er på shopping og skal kjøpe inn babyklær/ting før fødselen!

Det er jo lett å gjette kjønnet når du begybnner å handle blått eller rosa! :-))

Lykke til! :-)

hei hei.

skjønner godt du vil vite.... og skjønner han og...

jeg tror at i praksis blir det vanskelig å holde kjønnet hemmelig i så lang tid.

hva om dere blir enige om at ser man det på ul, så er det ok å vite? det er mange som ikke får se også, og da kan man jo ta det som et signal at vesle krabaten er litt sjenert og vil vente med å vise hvem han/hun er?? på en måte så lar dere baby bestemme?? syns det høres fint ut jeg? :-) lykke til....

ps: jeg vet ikke kjønnet, og er super nysgjerrig!!!

Hei linselus:)

Det var en god ide! Tror nok vi begge kan leve med den løsningen, selv om jeg kommer til å være sinnsyykt nysgjerrig hehe. Likte godt tanken på å la lille nurket bestemme selv;)

Nå er vi ikke gravide engang enda, men hvem vet hva som kan skje i løpet av en sommer..:)

Hehe, vi hadde/har det samme problemet :-) Tenkte på å kjøre "Jeg vet, men ikke du"-strategien, men når jeg tenkte over det kom jeg fram til at jeg sikkert hadde kalt den vesle i magen for "han" eller "hun", og da hadde jeg jo avslørt det for han likevel ;-)

Vi løste problemet med stein-saks-papir (skikkelig barnslig ja, men det er sånn vi avgjør ting vi er uenige om - bilen, den nye sofaen osv). Jeg vant, men han hadde så gode argumenter at han fikk "best av tre". Det hele endte med at jeg vant likevel ;-)

Så da håper jeg at vi får vite kjønn på ul, så jeg kan virkelig begynne å forberede meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...