Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og dette skulle være et seriøst forum?

Denne siden går jo kranglesiden en høy gang.

Ligner ikke mye på debatt nei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definering er et flott ord kama.....for mange er en del linker her til stor nytte og som på krangle tidliggere er det klart anonyme også her.

Så definering på seriøst og debatt er en snodig ting, ikke alle skal til all tid gre hårene med vinden vet du og selv så har jeg holdt meg til en seriøs tone her inne, om du velger å forkaste mine erfaringer, så helt greit Kama, men heldigvis er vi alle forskjellig og har behov for forskjellige ting for å klare å se på ting på en annen måte.

Men ære til deg som gadd Kama, det skal du ha, om du har gått igjennom de alle nedover eller bare noen få vet jeg ikke, men du tok deg bryet, selv eksamensoppgave.

Skrevet

Nei, Kama, innlegget ditt hører definitivt ikke hjemme her!

Skrevet

For lite hudfletting, nedlatenhet og drittslenging?

En debatt har nødvendigvis flere sider enn en.

Noen av de trådene jeg har vært innom kan vansklig ses som noe forsøk på debatt.

Dette er vel heller forumet hvor vaksinemotstanderene fritt får boltre seg og håne de som er idiot nok til enten å være i tvil eller har en annen oppfatning enn dere. Makan på oppførsel er det til tider vanskelig å finne til og med på kranglesiden.

Og at dere er så forbanna nedlatende overfor anonyme her inne også får en del av dere til å fremstå som mennesker uten noen som helst form for situasjonsfornemmelse.

Og Angelica, jeg har veldig forståelse og respekt for andres opplevelser og erfaringer, men jeg kan virkelig ikke se hvorfor egne erfaringer rettferdigjør regelrett tråkking på andre med vonde opplevelser.

Skrevet

Dette er den ekleste debatten som finnes her på DiB.

Skrevet

Greit at du opplyser oss alle at du er hjernevasket og indoktrinert med din lære om vaksinasjon!! Prøv heller å rettferdiggjør at du spøyter ungen din full av gift da? Stoler du på folkehelsa og legemiddelprodusenter uten å vise til noe som rettferdiggjør valget ditt, så betyr det at du er hjernevasket og indoktrinert samt tilhører saueflokken som ukritisk bruker ungene som prøvekaniner!! Greit hvis du vil diskutere vaksiner kama, men at du boltrer deg med bermen som kun er ute etter kvalm her inne forteller bare hvor gjennomsyra og kort du er vennen!

Skrevet

Snakk om å fremstå som et godt eksempel når det gjelder å være nedlatende! Hvorfor i all verden drar du igang dette her? Helt utrolig hvordan du ronker i vei på din egen rettferdighetssans, Kama! Uansett hvor viktig det er for deg å sette deg til doms over hvem som er verst, er det helt meningsløst å fortsette steinkastingen!

Skrevet

KaMa det samme tenker jeg da anonym har en tendens å tråkke over siden her med en hel del svada,og ikke start med at det ikke finnes her, for de er det maaaange nok av!

Skrevet

Som jeg har sagt før, jeg ser det som totalt bortkastet bruk av ord å diskutere med deg. Du trekker forhastede konklusjoner, du tyr til personkarakteristikker fra første setning av og virker rett og slett som en stut som løper rundt uten mål og mening.

Du vet slett ikke hvilke valg vi har tatt/tar i forhold til vaksinering.

Og uansett hvilke valg jeg selv hadde kommet frem til, så ville jeg aldri ha stemplet alle andre som ikke gjorde det samme som hjernevasket og idiot.

Forøvrig, har ikke det glasshuset du sitter og pælmer bautasteiner i, falt sammen enda? Å lage kvalm er vel det du er flinkest til her inne, som de fleste andre steder, er det ikke?

Har du lyst på en femmer sånn at du kan kjøpe deg litt selvinnsikt?

Skrevet

Joda, jeg har lest noen innlegg av anonyme også, som blir halshugget i fra første setning av. At dere ikke klarer å se noe som helst i forhold til kontekst er skammelig.

Klarer dere virkelig ikke å se hvordan dere oprerer? Hva med linken som ble lagt ut på kranglesiden i går?

At dere forventer at folk skal skjønne at her inne skal man ikke stille et jævla spørsmål, men akseptere at vaksinering er skammelig og idiotisk, uten å ha hatt annet utgangspunkt å gå etter enn forumoverskriften blir for dumt.

Jeg ser ikke anonyme som hetseobjekter, jeg er fullstendig klar over at det sitter et menneske bak anonymknappen, så jeg tar utgangspunkt i innlegget, ikke underskriften. Jeg vet at noen av dere slett ikke gjør det. Jeg syns det er rart og på denne siden syns jeg det er skammelig.

Man skal ha et solid sett med jernballer for å stå frem her inne med nick og uenig i vaksinestandpunktet dere har tatt.

Skrevet

Ja, men generelt sett så er det vel strengt tatt anonyme som blir halshugget overalt i forumer på dib, så vaksinedebatten er vel absolutt ikke alene om det!

Så skal man gå rundt på alle forum å frelse de som hetser anonyme, så har man strengt tatt en stor jobb foran seg.

Hvordan dere opererer...? Fortell meg hvordan jeg opererer her er du vennlig? For min tid her inne har jeg for det meste holdt meg til sakligheter og fakta.

--------------------------------------

Jeg kan bringe inn noe med vaksiner da, som når Nøkleby fra FHI i en rapport til helse og omsorgdepartementet går ut i en rapporter og sier at leger og forskere har kommet fram til at DTP-vaksinen kan gi hjerneskader.....? Igjen sier hun at det kommer ann på hvilke rapporter man legger til grunne. Så dokumentasjonene er her KaMa, selv fra FHI sitater......Igjen går de ut og snakker om underapporteringer av uheldige hendelser fra før 1980..........siden de da her i Norge stort sett hadde *muntlig* hendvendelser....!! Dette er noe FHI selv går ut med..! Klar dette ikke ligger å lyser på FHI sine sider, man er nødt å lete

-----------------------------------

Så ikke kom her med hjernevaskteorien, for poenget er at man faktisk må lete seg fram for å få mer enn de opplysninger DE ønsker KaMa.

Så når enkelte kommer inn med brosjyre opplysninger i forbindelse med vaksinasjoner, og de får tilbakesvar på hva mer som kan ligge bak, ja da får man høre man misjonerer og er skrudd i hode....? Fordi man faktisk er litt mer opplyst rundt dette.

Jeg mener ganske så sikkert at de som velger å frastå vaksinering er for det meste opplyst til dels mer enn mange som møter forpliktende opp på helsestasjonen uten spørsmålstegn...?

Siyerer deg *At dere forventer at folk skal skjønne at her inne skal man ikke stille et jævla spørsmål, men akseptere at vaksinering er skammelig og idiotisk, uten å ha hatt annet utgangspunkt å gå etter enn forumoverskriften blir for dumt.*

I hele den tiden jeg har vært her så har jeg stort sett opplevd positiv tilbakemelding på de som har spørsmål ang vaksiner og hvis du tror at enkelte får seriøse svar ved å legge ut *stakkars barn*teorien så tar du feil, for å starte en debatt her inne eller andre steder med slik ordbruk så får man som oftes tilbake med samme mynt Kama og det er jeg sikker på at du veldig godt vet, du som har vært inne på krangle i så lang tid.

Skrevet

Kama

Jeg mener du generaliserer på grunnlag av din egen oppfatning av enkelte kranglere, og den siste tidens åpenbart unødvendige krangling i en debatt som har eksistert i flere år. Vi som i hele denne perioden har benyttet oss av forumet, ser faktisk litt andre verdier ved siden enn deg. Vi ser også at krangler-tendensen svinger fra den ene til den andre siden, og det er vanskelig å unngå den helt med et så ømfindtlig tema. Mener forøvrig at moderator burde vært litt flinkere til å plukke ut krangleinnlegg som ikke inneholder vaksineinfo, som dette!

Ditt bidrag i denne debatten er neppe med på å bedre forholdene brukerne av dette forumet, snarere tvert i mot!

Loiz

nå:

Skrevet

(Har ikke lest hele tråden, for jeg har det litt travelt....) MEN ville bare si at jeg tror det er viktig å lese selektivt- her i dette forumet, som i de fleste andre forum.

Jeg har ikke tid til å sitte og skrive lange "krangle- innlegg", så jeg har latt være å blande meg alt for mye inn i slike diskusjoner. MEN de fleste brukerne her inne har svært mye kunnskap om temaet, hvis man tar seg tid til å lese de viktige innleggende, studere linker osv som har blitt lagt ut. Da er det opp til hver enkelt og lese og reflektere og evt. studere videre gjennom lenkene. Og denne informasjonen fra de faste brukerne her, har vært veldig viktig for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...