Gå til innhold

Endre permisjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man endre permisjonen fra 54-44 uker??? Etter at permisjonen har begynt?? Evt ha enda kortere permisjon?? Kan jeg bestemme dette??? Blir pengene da fordelt over den valgte tiden?

Fått et jobbtilbud skjønner dere.... :-)

Skrevet

Du trenger ikke å være i permisjon om du ikke vil, eller at pappaen kanskje kan ta over?!?!?

Skrevet

Men mister jeg permisjonspenger da??....Hm... Vil jo liksom ha alt, evt utsette resten av perm til etter oppdraget?? (Varer bare noen måneder!) Kan dette gjøres om i ettertid? Eller risikerer jeg å miste det, når jeg ombestemmer meg på når jeg vil ha permen??

Skrevet

kan ikke endre permisjonstiden etter du har valgt % permisjon, men man kan velge hvem som skal ta permisjon etter de første 6 ukene etter fødsel er ferdig.

Skrevet

Kan man ikke??? Så rart?

Pappa'n kan ikke ta permen... Han har også prosjektjobbing, men mamma kan være barnevakt de timene det er snakk om for min del, men hun kan jo ikke få permisjon, he he... Og jeg kan jo ikke motta lønn mens jeg er i perm.... Vanskelig!

Skrevet

Det står slikt i skrivet man fyller ut når man søker om foreldrepenger. Permisjon er kun om man ønsker det -altså et tilbud, men jeg er enig at opplegget er lite fleksibelt. Lykke til

Skrevet

Man kan ikke få i pose og sekk, dessverre... Men hvis du skal jobbe så får du jo lønn.... hva er da problemet?

Skrevet

Så om man har valgt 80% perm kan man da heller ikke gjøre om til 100% hvis man angrer? Da får man jo bare litt mindre i mnd? skulle ikke være noe problem?

Skrevet

Tror den beste muligheten er å ta gradert uttak. Du har jo 3 år på å ta ut permisjonen. Så du bare sier fra til Nav at du skal begynne å jobbe, og da stopper de foreldrepengene inntil du vil ta litt perm igjen (f.eks når du skal ha ferie). Da starter foreldrepengene opp igjen. Så lenge du sier i fra i litt god tid om ting, så ordner det seg.

Håper du skjønte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...