Gå til innhold

Matea-hva synest dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synest dere om navnet Matea?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matea er fint, men ikke spesielt originalt.

Skrevet

Matea er koselig. Det var ikke på topp 40- lista i fjor, så såå vanlig er det ikke . )

Skrevet

Vi er ikke så opptatt av at navnet skal være nytenkende og super orginalt. Vet at Matea uten h ikke er så vanlig, men det er ikke derfor vi velger å skrive uten. Det er fordi vi synest det ser finere ut:)

Så vi synest at Matea er nydelig:)

-HI-

Skrevet

Matea er kjempe fint, et navn jeg kunne valgt selv. Liker det også bedre uten h, forstår ikke vitsen med å slenge inn en h her og der (unntak er Thea og Leah).

Skrevet

Jeg synest også at Matea er finest uten h- selv om det er vanligst med. Matea er et flott navn.

Skrevet

Synes Matea er kjempefint!

Har vurdert Mattea selv.

:)

Synes heller ikke at navnene skal være så nytenkende og uvanlig. Folk har blitt så opptatt av at navnene skal være så uvanlig og særegne at de bare blir rare og høres hjemmesnekra ut!

Skrevet

Flott navn :D

Skrevet

Takker for all respons. Vi har nå mer eller mindre bestemt oss for at lille jenta skal få navnet Matea. Det blir bare finere og finere og passer fint til storebror som heter Patrik.

Patrik og Matea:)

Skrevet

Hmmm.... Mat-Ea... Ikke noe jeg ville valgt. Er også veldig lei navnet Tea, som Matea inneholder.

Skrevet

Hmmmm Mat- ea betyr vell ingen ting. Samme som Mat-ias, Mat-eus. Eneste M-a-t navnet som blir merkelig med oppdeling slik er vell Mat-hilde.....Synest Matea er nydelig. Greit at det er i thea sjangeren men uansett ett flott navn:)

Skrevet

Ea er et jentenavn - faktisk :-)

Det er 56 kvinner som har Ea som første fornavn.

Det er 22 kvinner som har Ea som eneste fornavn.

Ellers liker jeg hverken Mathias, Mathilde eller Thea... Men - godt vi ikke alle krangler om de samme navnene!

Skrevet

Tusen takk for all flott tilbakemelding, både negativt og positivt. Jeg ser at Thea navnet blir nevnt som oppbrukt, noe jeg bryr meg veldig lite om.

Hun skal heller ikke hete Thea, hun skal hete Matea som også er ett vakkert navn, om ikke enda vakkrere en Thea:)

Så nå har vi bestemt oss. Lillesøster skal få navnet MATEA:)

Takker for hjelp .

-HI-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...