Gjest Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Gutten vår på 10 uker har aldri klart å sove på ryggen i mer enn max. 30 minutter av gangen. I desperasjon prøvde jeg å legge ham på magen for noen dager siden, og han sov så lenge. Klarte til og med å sovne selv, uten byssing! Han er en helt ny baby når han får sove slik, han er blidere og sutrer mye mindre, kanskje fordi han er uthvilt for første gang. Må legge til at han bare har fått lov til å ligge sånn på dagtid når jeg kan sitte helt inntil og høre at han puster til enhver tid. Har forresten prøvd sideleie også, men han sov ikke godt på den måten heller. Noen med samme erfaring? Og som kanskje har tips til hvordan vi kan få ham til å sove godt på ryggen? Jeg er så livredd for krybbedød og da er det jo uholdbart å la ham fortsette å sove på magen, dessverre...
Puddingmama Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Sånn har vi det også, og vi har funnet ut at magesoving på gulvet på dagtid må være lov, i alle fall så lenge vi er i samme rom. Han får ut mye luft, blir uthvilt og glad og søvn avler søvn er vår erfaring. Altså han sover mye bedre om natta på rygg også når han har fått et par gode lurer på dagtid på magen. Men, vi lar ham ikke sove på magen i vogna eller senga for da er vi redde for at han ikke skal godta å ligge der på ryggen. Jeg har også krybbedødskrekk (som alle andre),men jeg innbiller meg at jeg har ganske god kontroll på han når han ligger på gulvet og jeg tusler rundt han eller sitter ved siden av og jobber litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå