Gå til innhold

Hvilke Barne - TV husker du igjen med gode minner;

Anbefalte innlegg

Skrevet

og vil du gjerne at barna dine skulle fått sett i dag?

Syntes Colargol var svært når jeg var liten:) Og Gulars var veldig lærerikt, lærte mye om farger der. Ellers var Muldvarpen kjempestas, Super Ted, Teskje kjærringa på tegnefilm, og "Sara" tegnefilmene. Og Berta da:)

Kunne ikke fordra Tøydukke Anna! Ikke Bananer i Pyjamas heller, men da var jo jeg gammel:/

Godt barna fortsatt har toget Thomas, Postman Pat og Disney tegnefilmene:)

Fortsetter under...

Skrevet

Super-Ted, Bolla og Beinet :) Og for ikke å snakke om Texas-Pete :) Hehe...uforglemmelig :)

Skrevet

Portveien 2...mest giraffen da..

Labbetuss!!!, men syntes smitt og smule var kjedelig. Såg pluttselig labbetuss på nrk3 for en dag eller to siden..ble så glad og satt der å kosa meg:)

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Det var ikke akkurat barne-tv, men jeg savner Punkey Brewster.

Mest for min egen del, ungene er for små for det enda ;)

Skrevet

Den der franske serien der de flyver på scootere og en av damene har lilla el rosa hår ! Den likte jeg

Skrevet

NRK SUPER sender Postman Pat, Labbetuss og ellers noen gode gamle barne-tv serier på morgenen/formiddagen! Jenta mi har vært hjemme i to dager nå, og vi har kost oss masse. Mamma har mimret. Har snakket med barna om hva som gikk på barne-tv når jeg var lita, og synes barne-tv som går nå kl 18, er bare søppel...

Annonse

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Finnes mange klipp på youtube som varer akkurat nok til at du for go'-følelsen ;)

Shagma - den franske serien ;)

Punky Brewster

Fragglene

Skrevet

ÅÅÅÅ, Punkey Brewater ja!!! Fikk den dukken og jeg var såå lykkelig!!

Skrevet

Borgen skole !! Hehe :-) Å Frida !!

Skrevet

Punky - var det hu jenta som hadde forskjellig farger på sokkene eller noe. Husker henne såvidt tror jeg...

Skrevet

Fragglene, portveien 2, dyra i hjorteparken,huset med det rare i... :) voks opp sent på 80-tallet/tidlig 90-tallet som dere sikkert ser;) =p

Syns barnetv er helt idiotisk de siste årene... =/ Stakkars barn...hehe

Annonse

Skrevet

Fragglene!

Portveien 2

Gullars

Kalles klatretre

Midt i smørøyet

Andungen kvakk-kvakk (utrolig irriterende...)

Streken (også irriterende...)

To hus tett i tett

Kroppen med Trond Viggo

Ble mye dette... Fragglene liker jeg fortsatt, og Kroppen vil jeg gjerne ha i reprise :-)

Skrevet

Colargol

Theodor

Verdens sterkeste bamse

Lekestue

Husker også andre serier med ikke fullt så gode minner: Pompel og Pilt, uff, grøss og gru.....hehe. Og Pernille og herr Nelson.

Skrevet

har sitti å sett på kalle klovn og dyrene i dyreskogen på youtube. den siste er bare på engelsk, men fortsatt gøy å se da. har også superted og pompel og pilt på vhs. Har også en svensk serie som het skrotnisse. mange av de over også som jeg savner.

noen som husker vertshuset den gyldne hale? juleserie da men.

Skrevet

Husker vertshuset den gyldne hale med tegn og tale ja. Det var en julekalender som gikk på NRK i 1989. Det var vel ikke akkurat en suksess, har aldri vært vist senere,

Skrevet

Ja det var den for de døve ja . Savner skomakergata jeg og den gode gamle disney kavalkaden på julafta. 2 hus tett i teet, Kanutten og Romeo Klive, det var en gang et manneske ++ Husker dere inntroen til barne-TV da ? Den med den fargerike ormen og den med karusellen i tegnefilm-stil ?

Skrevet

Har ikke engang hørt om halvparten av de seriene dere snakker om jeg... Enten er dere nok mye yngre enn meg, ellers var det bare jeg som så lite på tv..;-)

Selv husker jeg godt Pernille og mr Nielson, Lekestue, Pompel og Pilt, Romlingane og så var det ett sangprogram med, puslespill tror jeg det het som jeg elsket dypt og inderlig :-)

Skrevet

D jeg eeelsket å se på når jeg var liten var Astrid Lindgren-filmene, bortsett fra Pippi da... Så når jeg får min egen, så skal jeg kjøpe inn de filmene :) Aner ikke hva som går på barne-TV nå for tiden, men jeg likte veldig godt Pingu, Thomas-toget, og noe av Sesam Stasjon. Men hatet Fraglene, portveien 2 og "Huset med det rare i"! :P

Skrevet

Å, dyra i hjorteparken var jo verdens koseligeste serie da :) Jeg blir fortsatt rørt av den serien jeg! :P

Skrevet

Åååå :)

Jeg elsket Kalle Klovn og Brannmann Sam.

Og Lokomotivet Thomas! Og Dyrene i dyreskogen :)

Skrevet

Bamseby bjørnene, DET var stas på lørdagskvelden:) Og så sommerkino, som ble sendt hver lørdag, midt på sommeren:)

Noen som husker den jenta fra verdensrommet? Hva hun het/ serien het?

Tror den var tysk.

Skrevet

Jeg hadde dilla på theodor jeg. Syntes så synd på han når han datt ut i vannet med sykkelen.

Skrevet

Laika -jenta fra verdensrommet! Kul serie.

Og til deg lenger oppe- jeg husker godt ormen i Barne-Tv- innledningen, den var så fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...