Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Jeg har blitt syk og hoster veldig mye. Kommer til å få problemer med å sove pga det. Har Cosylan hostesaft som jeg vet hjelper... men kan jeg ta det? "Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier mulig risiko." Jeg er alene med Tigergutt på 11 mnd (pappa'n er ute og reiser), så jeg blir sååå sliten hvis jeg ikke får sove! Har feber også.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Er det så galt at du overhodet ikke får sove, og du mener dette oppveier for ulempen; som i dette tilfellet er at cosylan inneholder både alkohol og sentralnervestimulerende stoffer som i kroppen blir omgjort til morfin så synes jeg du skal ta det opp med en lege! Kan nevne at Paralgin Forte som også er sentralnervestimulerende også kan brukes av gravide om nødvendig også da i samråd med lege. Men synes du skal ta denne diskusjonen med enten legen din eller at du ringer føden og hører om de har en mening som saken. Dette er et reseptbelagt preparat som ikke er utskrevet til deg nå som du er gravid. Det er stor forskjell på hvordan div medisiner kan gi skader i de ulike trimesterene. God bedring!
mamma til Marcus og høygravid Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Titter inn fra 2 trimester....dette står det i felleskatalogen om cosylan.. Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Pga. risiko for påvirkning (tilvenning) av barnet bør etylmorfin bare brukes i terapeutiske doser over korte perioder. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier mulig risiko. Overgang i morsmelk: Det er ukjent hvor mye av etylmorfin som går over i morsmelk. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Preparatet skal ikke brukes under amming over lengre tid pga. fare for tilvenning av barnet Håper dette hjelper deg:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå