Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hei, Jeg er en erfaren flaskemamma , men den nye babyen er liksom ikke slik som jeg er vant til Altså, han hyler og skriker ved puppen, jeg har ikke nok melk (som vanlig). Jeg har fått beskjed om å gi tillegg fordi han har gått ned mye i vekt. Jeg ønkser sterkt å få til ammingen denne gangen, men sliter litt med mye hyling og "rutiner". Så.... han får pupp (det vi får til) og etterpå flaske. Når han ikke spiser til riktig "puppetid", så pumper jeg. Og når han vil ha mat rett etter pumpig så får han flaske. Han må spise til han er mett, hvis ikke vil han ikke sove etterpå. Når han får bare flaske drikker han nesten 100ml! og sover i 5 timer etterpå. Jeg forsøker å vekke for å gi pupp, men det er totalt misslykket. Han bare sovner. Derfor pumper jeg - for å ha sjans å få opp melkeproduksjon. Og dermed ender han på flasken igjen etterpå. Er det noen med erfaring med barn som spiser mye og ferre ganger ila døgnet? Noen som har tips om hvordan jeg kan komme på rett kjøl, mtp pupp og flaske (og eterhvert bare pupp)? Alle råd og vink mottas med takk!
camosilla Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Hvis han sover i fem timer, kan du ikke da prøve å pumpe deg 1-2 timer etter han har spist? Da er det enda igjenn 3 timer til han skal ha mat, og da har jo brystene dine fyllt seg opp med melk igjenn. På den måten kan du kanskje ha litt i reserve i kjøleskapet, så du slipper å ligge på ettern... Min sønn sovnet ved puppen hele tiden han også da han var nyfødt. Sleit med amminga, og hadde en skikkelig teit pupp som ha ikke klarte å koble seg på. Brukte skjold. Fikk betennelse å hele pakka, uff uff det skal ikke være lett. Men jeg ga ikke opp uansett hvor vondt det var. Han måtte også få en del tillegg (tror det var forde han sovna ved puppen så han ble liksom ikke ordentlig mett). Husk at babyen er ikke vant til dette heller så han må lære. Nå plutselig går det velldig bra her. Ca en uke før han ble tre mnd kutta vi ut flaske, for da ble han mett av puppen. Tror han har blitt mer effektiv. Nå kan han bli mett på 15 min, og før satt vi og ammet i 1-2 timer. Jeg syns det var skikkelig strevsomt til å begynne med, men jammen var det verdt slitet syns jeg nå. Dette ble kanskje litt mer enn svar på spørsmålet ditt... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Lur innpå litt med kopp før du legger til brystet slik at babyen ikke er helt vill av sult. Mat babyen hver 3. time (vekk babyen med et bleieskift). Det funker for oss. Bruker pumpemelk i kopp.
Ladybird82 Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Jenta mi var en tanke prematur og ville heller sove enn spise. Hun fikk sugd litt, men de på sykehuset mente at det ikke var nok og ga henne morsmelkerstatning. Denne fikk hun ikke fra flaske, men fra et målebeger, altså en liten kopp. Dette gjorde at hun ikke vente seg på flaske, og hun er fortsatt veldig interessert i puppen (2 uker gammel). Sier dette fordi det kan være en fare for at de favoriserer flaskesmokk fremfor pupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå