Gå til innhold

Har en gutt på 5 dager som bare sover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en erfaren flaskemamma :), men den nye babyen er liksom ikke slik som jeg er vant til ;)

Altså, han hyler og skriker ved puppen, jeg har ikke nok melk (som vanlig). Jeg har fått beskjed om å gi tillegg fordi han har gått ned mye i vekt. Jeg ønkser sterkt å få til ammingen denne gangen, men sliter litt med "rutiner".

Så....

han får pupp (det vi får til) og etterpå flaske. Når han ikke spiser til riktig "puppetid", så pumper jeg. Og når han vil ha mat rett etter pumpig så får han flaske. Han må såise til han er mett, hvis ikke vil han ikke sove etterpå.

Når han får bare flaske drikker han nesten 100ml! og sover i 5 timer etterpå. Jeg forsøker å vekke for å gi pupp, men det er totalt misslykket. Han bare sovner. Derfor pumper jeg - for å ha sjans å få opp melkeproduksjon. Og dermed ender han på flasken igjen etterpå.

Er det noen med erfaring med barn som spiser mye og ferre ganger ila døgnet?

Noen som har tips om hvordan jeg kan komme på rett kjøl, mtp pupp og flaske.

Alle råd og vink mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min spiste hver 4 time etter han begynte å få flaske i tillegg.

jeg pumpet hver 2 time for å øke produksjonen og for at det alltid skulle være litt puppemelk dersom han våknet etter jeg hadde pumpet meg.

gi det litt tid, så finner du din rutine.

Skrevet

har samme problem som deg, og må gi tillegg for at han skal bli mett. gutten er nå 4 uker og jeg gir pupp (begge bryst) til de er "tomme" og deretter flaske, varierer med ca 60-100 ml etter puppen.

Tips hvis du ikke får vekt han for å mate er å legge han på stellebordet og bytte bleie. Da våkner ihvertfall gutten min... :)

Jeg kan nesten stille klokka etter gutten min. våkner nesten punktlig etter 3 timer og vil ha mat... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...