Gå til innhold

TV i barnehagen -hvordan ville du reagere?

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka with Love

Ser dere ikke på TV hjemme? Hva er forskjellen med å se på TV der eller hjemme da?

Jeg hadde reagert om barnet mitt satt daglig å så på TV i barnehagen, men her sier dere annenhver uke.

Selv så prioriterer vi å være sammen hjemme og har bevisst valgt bort TV-kanaler. Eneste muligheten her er en dvd film i helgene. Bare et tips om man synes det blir for mye TV titting ;)

Fortsetter under...

i barnehagen jeg jobber, ser vi på tv kun på nissefesten, da har vi "kino" med billetter, popcorn og saft. Ellers i året står bare tv`n til pynt på hylla. Dette synes jeg er greit. I barnehagen til ungene mine ser de på tv omtrent en gang i året også. Synes ikke det er noe galt en gang i blandt, men jeg hadde reagert hvis de hadde brukt tv når de heller kunne vært ute i sola og kost seg.

• 2 uker senere...

tv på spesielle dager/arrangement kan jo umulig skade noen, men med været som tydligvis er hos dere også, er det vel ingen grunn til å være inne.

i vår barnehage spiser de maten ute, har med tengesaker ut, og er stortsett ute når det er fint vær.

Guttungen kommer hjem med en kg grus i bleie/sko og diverse bretter på klærne...ser også ut som han har stått med hode nedi en jordhaug!Et herligt syn om dagen!

vet jeg henta guttungen vår i rom jula da hadde de sett tegnefilm å fått sjokolade, og kost seg! Det synes jeg var helt greit, romjula ska være kos, så reagerte ikke på det.

Nå får ikke lengesiden hadde de tema om brann/brannmenn o.l da såg det branmann sam på tegnefilm, helt greit det og!

Men tror det er de eneste gangen de har sett tv siden han begynte der i høst!

Men som noen andre nevnte her, kan også være få ansatte og mange unger, og ute er det vanskelig å holde oversikten, går jo gjerne an å finne på noe annet en film, men de har sikkert sine grunner, håper jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...