tiamor Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Har ligget på sykehuset i noen dager nå med svake rier som ikke har påvirket livmorhalsen noe særlig. Jeg fikk riedempende drypp i 24 timer og babyene fikk lungemodningsmiddel. Riene har avtatt noe, så jeg fikk lov til å dra hjem igår. Har ikke sovet på 3 døgn og er fullstendig utslitt. Har skikkelig bryst spreng og melka renner her. Er så frustrerende at man ikke vet om dette vil gå helt over eller om jeg kan regne med at barna kommer nå. Er det noen som har opplevd det samme? Vil jo at de skal være der inne i varmen så lenge som mulig...
november68 Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Hei ! Jeg ble innlagt i uke 29 med forkortet livmorhals og det de kalte " nebbing" dvs at livmorhalsen var begynt å åpne seg innenfra. På kvelden begynte jeg å få rier og fikk riehemmende drypp. Etter det hadde jeg masse vonde kynnere spesielt på kvelden og jeg har ikke tall på de gangene jeg satt med telefonen i hånda. Hadde fått beskjed om at de ikke kom til å stoppe fødselen om den satte i gang, men fordi jeg skulle ha keisersnitt ( hadde 2 ks fra før ) var det greit å ikke vente alt for lenge. I uke 34 etter en gedigen shoppingrunde på babyshop, tok jeg omsider telefonen. Sa til jordmor at det sikkert var falsk alarm, men hadde 2 cm åpning. Svigerinnen min var stedfortreder for far som befant seg i utlandet. Tvillingene lå noen timer på CPAP før de ble flyttet over på sengepost. Tiden på nyfødt var ukomplisert. Har født i uke 32 før hvor de ikke ble tid til å gi lungemodningssprøyte. Det beste er jo selvfølgelig at de holder seg inne så lenge så mulig, men de klarer seg helt fint om de blir født nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå