Gå til innhold

Noen som har vært i Bulgaria?Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor har dere vært, hva syns dere?:o) og har noen vært der på all inclusive?

Fortsetter under...

Skrevet

opp

Skrevet

Hei.

Vi har vært i Bulgaria mange ganger. Både i Albena, Golden Sands, Sunny Beach og Nessebar. Alle stedene er kjempefine.

De to sist nevnte stedene er noen grader varmere enn de først nevnte. Jeg holder en knapp på Sunny Beach. Det har alt og er en del større en de andre. Albena synes jeg var kjedelig. Litt mindre å gjøre der. Et lite område.

Det er veldig billig å leve i Bulgaria.

Maten kan variere, så jeg ville ikke satset alt på all inclusive.

Jeg synes det er bedre å besøke forskjellige restauranter. Frokost på hotellet er helt greit.

Bare spør om det er noe du lurer på.

Mvh Anne

Skrevet

Jeg har vært i Sunny Beach.. Og det er kjempe fint der. Masse fine hotell langs hele stranden. Det mest positive er at det er sinnsykt billig der.. Under 40 kr for en middag er et eksempel..

Men er ikke MASSE å gjøre der liksom, det blir å gå og kikke, kose seg på stranda, kjøre scooter osv. Men ikke så masse utflukter.

Det var greit for oss, da vi var ute etter en deilig badeferie.. :)

Skrevet

opp

tenkte å prøve all inclusive, har vært på charter mange ganger men ikke testa dette konseptet, skal allikevel ut å spise litt noen ganger da, orker ikke bare spise på hotellet :o)

flere som har vært i Bulgaria?

Skrevet

Jeg barberer heller leggene med en ostehøvel enn å reise tilbake til Sunny Beach!!

For et forferdelig sted!! Ligger som sild i tønne på stranda, bare fyll og festing, samme kjedelige maten over alt og ikke noe interessant å handle bortsett fra plastikk-klokker, håndkler og capser. Har du sett en kvadratmeter av stedet har du sett alt. Synes det var gørr-kjedelig, og var heller ikke noe særlig å oppleve der.

Annonse

Skrevet

ja men er jo ganske likt mange andre charter steder da?:o)))

Vet ikke jeg, har vært noen steder på charter , mye av det samme.

vil bare kose oss og bade vi, blir ikke så mye utflukter

Skrevet

også reiser vi når alle ungdommene har begynt på skolen:o)

Skrevet

Var på Sunny Beach i fjor hørt med un gene, vi likte oss..

Litt mye folk men billig, nydelige strender og masse å se på for ungene...

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er likt andre charter steder. Har vært mange andre chartersteder og har trivdes veldig godt:)

Vi skulle også bare kose oss og bade og ta livet helt med ro når vi dro til Sunny beach. Men mannen min synes også det var det mest forferdelig stedet han har vært!

Kjenner veldig mange som har vært der og alle er enige med meg. Venninnen min var der året før oss og hun frarådet meg på det sterkeste å reise, men sta som jeg var så skulle vi absolutt reise. Tenkte jo at det kan jo ikke være så ille og så lenge været er bra så får man alltids kost seg ute eller på stranden eller noe sånt. Men jeg tok feil!! Bortkastet penger spør du meg!

Men hvis noen har gode erfaringer derfra og koser seg på feire der, så er jo det topp for deres del:) Jeg forventer bare litt mer en et par sjuskete gater, biff og pommes frites på hver bidige restaurant og en crowded strand!

Skrevet

Vi reiste også når alle ungdommene hadde begynt på skolen, men var masse støy, bråk, vold og fyll hver eneste kveld alikevel:(

Skrevet

Skal tilbake for 3.gan i sommer. Trivst veldig godt der. 1.gang i Sunny Beach. De to andre ien liten landsby Ravda ved Nessebar.

Kjenner meg ikke igjen i det Cat skriver. Sunny Beach har vel eurupas fineste og reneste sand, og har fått pris for ren sjø!

Maten er ok. Ikke overbegeistret, men syns ikke maten er sååå fantastisk verken i Tyrkia, på Lanzarote eller Gran Canaria heller da. I SB finner en både mexicansk og italiensk resturant med god mat.

Positivt at det er billig å leve der. Bruker lite lommepenger på 14 dager. I Sunny Beach er det utrolig rent og pent. Fint opparbeidete gater. Minuset er at det er en del tatere som sitter å tigger.

Ensformig utvalg i butikkene ja, men det er de jammen på Gran Canaria også! Litt bedre om en tar en tur til Burgas som er en større by.

Åååå bare to mnd igjen. Gleder meg!!

Skrevet

veldig blanda meninger, men blir vel det om alle chartersteder :o)

er også litt sta og vil prøve Bulgaria, har hørt at Varna er skikkelig shoppemekka, stemmer det?

Mamma har vært 3 ganger i Bulgaria men det er mange år siden, hun er kjempefornøyd da.

Kommer ikke til å være mye ute på kvelden siden junior sover på rommet, kommer til å sitte på terrassen på hotellet evt leiligheten.

Men er Sunny Beach eller Nessebar best, og hvor langt er det evt fra Sunny til Nessebar?

Syns maten er lik på alle chartersteder jeg, blir likt over hele linja.

Men er ikke kresen spiser det meste, men kan bli kjedelig med biff i 1 uke. Blir litt i tvil jeg når jeg leser om dårlige erfaringer med Bulgaria også ,men har jo sååå lyst å dra dit :o)

Annonse

Skrevet

Vi reiste til Sunny Beach med barn paa 7 og 6aar. Jeg var gravid i uke 29. Det var en utrolig fin ferie og kjempe billig....fint vaer (reiste slutten av mai) og hyggelige mennesker! Vi bodde paa Majestic (Star Tour), et flott hotell, to store fine bassenger, hotellet ligger rett paa beachen. Vi var saa fornoyd med Bulgaria at vi kjopte leilighet der (Sveti Vlas, litt nord for Sunny Beach, litt roligere sted). God tur :-)

Skrevet

albena - hotel flamingo med ving. super bra ferie. drar gjerne igjen.

Skrevet

Nessebar er ca.10-15 min.med taxi fra Sunny Beach.

Skrevet

Hei.

Vi har som sagt vært i Bulgaria flere ganger og jeg har sett fyll, men aldri vold. Dessuten er fylla stort sett etter at vi med barn har gått hjem.

Nå det gjelder spørsmålet ditt om du bør velge Sunny Beach eller nessebar er det uten tvil Sunny. Jeg har venner som har reist til Nessebar flere år på rad også, så det er sikkert fint å bo der, men det er mer som skjer i Sunny Beach.

Og det er absolutt ikke det samme i alle butikker.

Vi brukte litt over en time da vi gikk med vogner fra Sunny Beach til Nessebar. En fin gåtur.

Vi tok taxi hjem igjen. Da gikk vi til oldtidsbyen.

Som sagt, bare spør om du lurer på noe.

Hilsen Anne.

Skrevet

Kommer vel litt an på hva slags ferie du er ute etter, men vi har med hensikt valgt et hotell som ligger et godt stykke unna de store byene. Dette er et nytt all inclusive familiehotell som Apollo har i Obzor, og jeg regner med at vi slipper fyll og bråk siden det ligger så tilbaketrukket til. (som er et stort poeng m at vi valgte dette hotellet!)

Vi har med lillesnupp og skal bare kose oss på stranda eller ved bassenget, spise god mat og ta noen dagsturer til de større byene et par ganger for å se litt annet. Siden det er et familiehotell kommer sikkert snuppa til å komme i kontakt med andre barn også, så det blir jo ekstra stas! Skal ikke stresse med utflukter hit og dit... bare kose oss.

Skrevet

Hei.

Hva heter hotellet?

Så skal jeg sjekke om det ligger "fint" til.

Det er nemlig ganske store forskjeller på hvor en ligger hen..om det er langt fra stranden og ikke. I bakevja er det endel sigøynere og hotellene er ganske sjabby.

Anne

Skrevet

Vi har også leilighet i bulgaria. Synes det er et fantastisk sted :)

Minuset med Nessebar er at strendene ikke er så fine der, men stedet må uansett besøkes, da det er mye koseligere enn sunny beach.

Vi reiser tilbake i år :)

Skrevet

Byala Beach Resort! Det var visst ikke i Obzor.. hehe.. Byala er vel enda mindre, men vi skal jo på sol og strand-tur, så det tror jeg er perfekt for oss. Er nytt hotell m leiligheter.

Skrevet

Synes fylla startet tidlig jeg da, fra klokken 20 om kvelden var det fulle ungdommer og masse musikk. På hotellrommet gikk det ikke an å være for det var musikk for fulle mugger på de omkringliggende spisestedene og utestedene, men det ble stille rundt midnatt da.

Jeg ble tafset på av disse tiggerene hele tiden og det var slitsomt!! Vi opplevde også blind vold. Nei, Sunny beach er ikke et sted jeg eller noen andre jeg kjenner har noe pent å si om.

Og jeg har ikke sagt at stranden ikke var bra. Selve sandstranden og vannet var bra, men det var jo så sinnsykt mye folk der, at det gikk jo nesten ikke an å få plass der med mindre man møtte opp klokken 8 om morran.

Og flyplassen var håpløs, eneste flyplassen jeg har vært på som var verre var den i Hurghada. Masse folk, forliten kapasitet på flyplassen, masse køer og kaos. Må være et mareritt å være på den flyplassen med småbarn. Vi var der heldigvis før vesla i det hele tatt var planlagt, så gikk forsåvidt greit for oss.

Nessebar var en kjempestor skuffelse. Var i grunn et ok sted, men lite og dårlige bademuligheter. Den lille halvøyen kunne vært en perle om den ikke var blitt ødelagt med neonlys og dundrenes rapmusikk fra gatecafeène.

Ikke så mye positivt om Sunne beach fra meg. Desverre. Men må har jeg reist veldig mye i livet mitt, så jeg har så masse å sammenligne med. Og da kommer nok SB til kort. Skal jeg rangere alle de landene og stedene jeg har vært på tur, så kommer nok SB på en sisteplass.

Skrevet

Er det lenge siden du var i bulgaria, Cat? Jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier.. Eneste er ja, sunny beach var overbefolket og trangt om kveldene, men fantastisk på dagtid. Jeg anbefaler å bo i ravda, og ta dagsturer til nessebar og sunny beach.

Vi opplevde ingen dunk dunk musikk i nessebar whatsoever...

Kanskje det har endra seg siden du var der?

Skrevet

I albena var det stille 0100.

Skrevet

Hmmm det begynner jo å bli noen år siden da.. Vi var vel der i begynnelsen av juni 2005, så er straks 3 år siden da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...