Gå til innhold

Inseminering og cyster i eggstokkene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Var til UL i går for å se hvordan det stod til med eggene;) Det hadde kommet en ganske stor cyste i den ene egglederen så det så dårlig ut der. Har akkurat hatt Lap og da så de ingentng til denne. Den andre hadde tre egg, men trolig bare ett som kanskje slipper seg. Jeg er så lei meg! Legen sa at dette så dårlig ut, men at vi kunne prøve inseminering torsdag og fredag likevel. Er det noen av dere som også har fått sånne cyster? Hva gjør de med dem dersom det ikke bedrer seg? Legen var hardhendt og ikke særlig snakkesalig, så jeg turte ikke spørre.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

(Denne blir litt lang) :) Hei. Så at ingen hadde svart på innlegget ditt..... Jeg hadde masse cyster på mine eggstokker og har det enda.... Jeg har vært gjennom icsi i Tyrkia og har nå barn på 1 år. Hos meg ble det satt inn tre egg hvor kun den ene satt. Jeg var innom flere gynekologer her og masse prøver av hormoner og slikt. Hver gang jeg var på kontroll pga smerter nedentil v eggstokker, fant dem ingenting....men på blodprøver viste det seg alltid at jeg hadde høyt nivå av testosteron som førte til masse stygge hårvekst i ansiktet som var den værste....resten kunne jeg liksom fjerne, men ikke akkurat ansiktet for stygt kunne bli enda styggere..... Vi bestemte oss for å ta denne behandlingen i tyrkia pga lang ventetid....orket ikke lenger da jeg allerede hadde ventet 2 år. Når jeg var der så han legen på med mere utbredte apparater og fant ut at jeg hadde en god del cyster på begge eggestokker. Jeg ble deprimert og det merket legen også.....og han fortalte meg nemlig at cyster ikke er noe hinder på en slik behandling....Nå vet jeg ikke hva inseminering går ut på....men jeg mener ivf generelt. Jeg leste selv også i en tyrkisk avis utgave hvor denne bekreftet hva legen sa til meg...Jeg tenkte mere positivt og passet godt på hva jeg spiste....usunn mat osv...gikk ned litt i vekt også rett før behandlingen....og viiiiips så kom mensen så fort jeg begynte å passe på vekta og maten jeg spiste...Mensen hadde blitt borte i fleeeere måneder før jeg til slutt satte en strek på alt. Hårveksten også sluttet... Det er en enkel behandling mot disse j...la cystene rett og slett passe på hva du spiser og holde kondisjonen oppe.... være positiv....og skylle vekk alt av stress...Ikke akkurat lett men dette er noe noe du må få til hvis det er virkelig dette du vil....nemlig å få barn. Hormoner er veldig viktig, og dette får du i orden så fort du begynner slik jeg gjorde. Det er hormon forstyrrelse som får cystene til å sette seg fast i eggstokkene. Etter fødselen nå ett år senere så har jeg gått opp i vekt....Vi planlegger barn nr 2 ved hjelp av behandling....var på kontroll for ca to måneder siden. Jeg visste og følte at jeg fikk samme problem som sist gang og dette bekreftet legen jeg var hos. Hun sa at jeg hadde flere cyster på begge eggstokker. Nå er jeg inne på samme prosedyre....ned i vekt selvfølgelig. Jeg hadde ikke fått mensen på 3 måneder igjen, bestemte meg for å gå ned i vekt og gikk ned 5 kilo hittil....og tro meg mensen dukket opp.....så her er det mye å gjøre med hva du spiser. Jeg sier ikke at du er overvektig, for man trenger heller ikke å være overvektig for å ha cyster...mange som ikke legger på seg av å spise masse flesk mat....men som sagt....Jeg er ingen lege heller...Bare vil hjelpe andre som sliter ang samme problem...Tenk deg jeg er enda i den værste gruppen...Har nå bekreftet at dette er PCOS og mannen min har svært nedsatt sædkvalitet + brokk operasjon på den ene siden som er sperret+ betennelse på den siden som er åpen+ varicosele nedentil....JOHO....så jeg har nulll sjanse på å få barn med mannen min på den naturlige måten...(kondomfrie dager resten av livet) fleip.... men slik er vår situasjon... Men jeg har vært heldig og har lykkes med ett barn gjennom icsi behandling....håper snart at jeg får nr 2 også...venter og venter på svar.....Jeg beklager hvis jeg har skrive feil for jeg er ikke norsk....Ellers skal jeg slutte å sutre mere om min livshistorie :) Du får ha lykke til....og ikke stress...

Skrevet

Takk for flott svar Macy MoM!

Jeg har bare litt endometriose og muskelknuter i livmoren. Det er først nå jeg har fått cyster. Kanskje det er medisinene. Inseminering er at man "vasker" mannens sæd for så å sprøyte den inn i livmor noen timer senere. Jeg er vel kanskje i motsatt ende av skalaen når det gjelder vekt, men er altfor lite aktiv og VELDIG stresset!!!!!! Har vært til akupunktør i dag. Deilig!

MEN det er så deilig å høre om dere som virkelig har store utfordringer og som likevel får det til:)))))

Lykke lykke til til dere også!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...