Svins&Småsvansene Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hei Vi driver for tiden og prøver å finne ut av om vi skal begynne prøvingen nå i sommer, og eventuelt da få barn april/mai -09. Jeg vil da være i det siste semesteret i utdanningen min når barnet kommer, og regner med å ta permisjon fra januar -09. Hvis vi nå skal benytte oss av denne smutthullsløsningen for studenter, og melde meg opp i et fag jeg ikke kommer til å ta for våren 09 og høsten 09: hvordan kan jeg søke på en årsenhet som begynner i januar? Mulig et dumt spørsmål dette, men... Og kommer dette under 15 aprilfristen..som er idag..?? Forvirret ja...
Tromsøstudent Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Utenom samordna opptak så er det ofte lokale opptak til studiestedene for vårsemesteret. Lurer på om søknadsfristen da er 1. desember. Uansett, så er det slik at når du er student på et studiested, så kan du vanligvis ta enkeltemner i andre fag enn det du er student i. Studiestedene tjener penger på at du produserer flere studiepoeng, og vil derfor legge tilrette for at du kan ta flere studiepoeng når du først er der. Så det tror jeg ikke er noe problem. Det vil likevel avhenge av hvilket studiested du er på. Her er ordningene ulike fra sted til sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå