Gå til innhold

Trenger noen andre sitt synspunk.

Lillepija

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 fyller snart 18, samboer er 23 fyller 24.. Vi har tenkt veldig mye det siste året på å prøve å få barn. Grunnen til at jeg har begynt å planlegge så tidlig er fordi jeg skal gå almenn påbygging til neste år og så ta meg ett friår før jeg begynner på høyskole. Når jeg er ferdig med høyskole er sambo 29 år gammel og da synes både han og jeg at han er litt gammel for å få sitt første barn. Så derfor synes vi det hadde vært best om vi fikk barn det året jeg skal ta meg ett friår slik at jeg kan være hjemme med barnet det året også eventuelt plassere ungen i barnehage mens jeg er på høyskolen. Vi eier egen leilighet og sambo har fast jobb.

Va synes dere om mitt synspunkt? Tenker jeg helt feil nå eller?

Fortsetter under...

kommer jo ann på ka dere føler dåkke klar for, men er viktigere at du er klar enn at han føler han er for gammel. 29 er jo ikke gammlt det er jo gjennomsnittsalderen for førstegangs.

men er vanskeli å bli gravid akkuratt når det passer då..

er er ung og frisk og trodde eg skulle bli gravid første periode men er å enda ikke gravid nesten ett år etter. så kan lett bli til at alt ikke blir som planlagt uansett og det er greit å vere forberett på :)

men lykke til uansett valg.

synes iallfall du skal ta valget basert på om dere begge vil eller ikke, og ikke om han er for gammel.. menn kan jo på en måte aldri bli for gamle til å lage barn;) men jeg skjønner hva dere mener da..

Blir opp til hver enkelt å vurdere når det passer å få barn, så hvis du er klar for det da, hvorfor ikke?=)

Annonse

D viktigeste for å ta vare på et barn, er jo om du tross alt er i stand til å ta vare på et barn, og d kan vi desverre ikke uttale oss om :) Så jeg synes du og kjæresten din skal tenke godt gjennom alle punkt ved å få et barn, hvordan skal dere ordne alt sammen? Er dere modne for dette? Er d rettferdig ovenfor et barn, å sette d til verden slik som situasjonen og dere er nå? Er jo tross alt ingen andre enn dere selv som kan bestemme noe sånt :) Jeg var 18, snart 19, når jeg begynte prøvingen min. Jeg føler meg mentalt klar, og økonomien og livet våres tilsier at vi kan ta vare på et barn nå. Kan du si d samme, så hvorfor ikke?

Legge ved en liten link som du kanskje kan ta en titt på :) Lurt å lese gjennom for å virkelig finne ut om d er rett tidspunkt å bli gravid på :)

http://www.babyverden.no/templates/Article____422.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...