Gå til innhold

Har dere pakka sykehusbagen?

oftebustat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har ikke jeg, og jeg er 37+2 :) Hadde lagt ned et par truser for noen uker siden, men de bruker jeg jo, så nå er den tom. jeg tror ikke noe på at dette starter av seg selv. Så jeg regner med at jeg pakker den bagen søndag 27.april. Jeg er utrolig rolig på dette her. Sist jeg var gravid handla jeg tøy hele tida, nå har jeg nesten ikke handla i det hele tatt. Tror det er 2 mnd siden jeg handla litt tøy:) Stakkars barn, he he. Er veldig glad for at jeg ikke har handla noe prematurklær, for de er for store for det allerede. Utrolig hvor annerledes ting blir enn man tror. Jeg trodde jeg skulle få bittebittesmå babyer denne gangen, og at de skulle komme i uke 36 eller noe. Og her sitter jeg :) Ha ha!! Jeg er laga for å ha barn I magen, ikke for å få dem ut!!!!!

Idag har formen vært kjempebra, har ikke hatt vondt ett sted. Har sovet mye, men det er jo bare deilig! Så den tomme bagen som skal bli med på sykehuset skal få ligge slengt på gulvet på roterommet litt til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker da jeg ventet førstemann... Var så sikker på å gå på overtid - mest for å ikke la meg selv bli lei. Så da riene kom på morgenkvisten dagen før termin, var det bare å begynne å tenke etter hva jeg ville ta med meg og begynne å vaske... Var en måte å få tida til å gå de første timene det, også... Kanskje lurt å forberede seg litt bedre denne gangen... :-)

Skrevet

Sist jeg gikk gravid pakka jeg baggen etter at fostervannet gikk. Vannet gikk 9 timer før første ri kom, så jeg hadde god tid. Gubben var ganske så stressa å ville ha meg på sykhuset men jeg hadde ufattelig god tid (syntes han).

Enig med vannmamma, var en måte å få tida til å gå på.

Denne gangen blir d nok litt anderledes siden det er to som kommer. Jeg bor veldig nært sykhuset så det er nok ingen problem å få hentet det jeg evt ikke får med meg i første omgang.

Skrevet

jeg begynte å pakke min for 2 uker siden(uke 33) da jeg fikk noen superkraftige rieliknende greier i rygg og mage (som gikk over etter 1 natt) Har fortsatt å pakke litt og litt. ikke helt ferdig, men har de viktigste greiene. pakket mest forrige uke når jeg fikk beskjed at det var muligheter jeg måtte inn til observasjon.

toalettmappe med såpe osv henger på baderomsdøra, bruker jo kremer osv , men den er det nå bare å slenge med seg.

har funnet ut at ting kan gå fort, så det er like greit å ha den pakket egentlig.

det dere kan gjøre er å ha ting dere vil ha med til sykehuset i en hylle eller skuff, sånn at det bare er å slenge det i en bag når det trengs.

Skrevet

Har ikke pakket ennå, men har tenkt på at det må jeg få gjort. Er i uke 35 og har 1.5 time til sykehus. Dessuten er vi ganske disponert for raske fødsler i vår familie. Søstern fødte i nr to i sykebilen, 40 min før hun kom til sykehuset.... Så jeg burde definitivt være klar med en gang det skjer noe.

Men det er som dere sier: har jo nesten ingen klær som passer lenger, så det er ikke så lett. Er vel best å passe på at man vasker klær ofte og ikke venter til alt er oppbrukt. Ellers kan man jo være sikker på at det er på en slik dag det skjer....

Smart det der med å ha alt man vil ha med seg i en skuff/hylle slik at selv far kan klare å pakke bagen... i værste fall ;o)

Skrevet

Legen min mente jeg hvertfall burde pakke bag i uke 32 da jeg har to tidligere fødsler av typen "eksplosive"..

Ting til barna er jo greit å pakke - og toalettsaker i og for seg greit... men fotoapperat, mobillader, klær til meg++ kan jeg jo ikke pakke enda da jeg fremdeles bruker det.

Så jeg tenkte.. skrive liste over hva jeg trenger så kan mannen min evnt pakke den om jeg ikke rekker det selv. Tenkte litt på den og kom frem til at det nok ikke hadde funka - hvertfall ikke om det gjaldt klær og toalettsaker :) Vurderer nå om jeg skal ta bilder av det jeg skal ha med slik jeg er sikker han tar med riktig *hehe*

Er heldigvis ganske trygg på at det går bra - uavhengig av hva jeg får med meg til sykehuset! Men - håper jeg får mulighet til å pakke det siste selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...