Gå til innhold

Er det trygt å spise fårepølse, salami og strandamør??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vet man ikke, er man uheldig kan man risikere at fosteret blir født med store skader pga. at rått kjøtt kan inneholde skadelige bakterier og parasitter. Spekemat frarådes av matportalen.

Les http://matportalen.no/Emner/Gravide

Skrevet

Jordmor sa det var ingen fare. Jeg har spist det hele svangerskapet. Kommer an på hvem du spør... NOrsk mat er god mat sier jeg

Skrevet

Ja, det kommer ann på hvem du spør, men om man er uheldig og spiser kjøtt infisert av toxoplasmose eller listeria hjelper det lite. Dere får selvfølgelig gjøre som dere vil, men det hender det blir påvist toxoplasmose og listeria i kjøtt fra norske produsenter.

Skrevet

hva er farligst av roastbiff og salami?

jeg spiser salami kjempemye, senest i dag! men tør ikke spise roastbiff. er det rart? er det like stor risiko å spise salami som roastbif?

Skrevet

Det er vanskelig å svare på, da det kun er farlig dersom kjøttet er infisert av toxoplasmose eller listeria, og det vet man jo ikke på forhånd.

Skrevet

men er det større sjangse for at roastbif er infisert? fordi helsesøster sier mn kan spise salami, og derfor gjør jeg dte. men er sjangsen like store/små, så skal jeg begynne med roasbif også:P

Skrevet

Tror kanskje jeg hadde sendt en mail til matportalen og hørt. De vet nok mye om hvordan kjøttet er behandlet og hvor ofte det påvises skadelig bakterier og parasitter i de forskjellige typene.

Skrevet

jeg spiser ikke det. når di klarer å få til listeria i familie skine som er både nedforset og kokt!!!!!! så sier vel d litt om hvor lite trygt d er å spise fra norske levrandører.

jordmoren min og legen min anbefaler IKKE å spise kjøttprodukter som salami og lignende for d er faktisk ubehandla kjøtt.

å di stakars 10 måntene klarer vi å holde oss unna :)

Skrevet

jeg klarer ikke å holde meg unna salami:P

Skrevet

viss eg må gå gravid i ti månader trur eg eg unnar meg litt salami på slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...