Gå til innhold

Enegga eller toegga?

trude_fikk_tvillinger_mai08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte litt på hvor mange her som faktisk venter eneggede tvillinger? Litt for å dempe nysgjerrigheten :D Har fått det for meg at flertallet venter toeggede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!! Jeg venter to eneggete jenter:) Skal på doppler på torsdag for å se hvordan det går med jentene. Den ene jenta er mindre enn den andre så de følger godt med på utviklingen. Skikkelig god oppfølging når det er ennegede tvillinger. Ultralyd og kontroll hver 14 dag:) Nå skal sjekke om hun får god nok blod og-oksygen gjennomstrømmning o.l. Håper alt går bra med henne... Er snart i uke 32:)

Skrevet

Her i huset ventes mest sannsynlig enegga gutter :)

Skrevet

Jeg venter trillinger så her er det ei trilling jente og to eneggete gutter så jeg får begge deler he he

Skrevet

Mine jenter er trolig toegga. På UL i uke 10 lå morkakene tett sammen men man tror man ser en skillevegg imellom de. I tillegg er skilleveggen til jentene ca 4 mm noe som visst skal være ganske tykt.

Skrevet

her er det nok to eggede visstnok...

stor og fin skillevegg og de trodde det var en av hver...

skal på 3D UL på torsdag så jeg håper på bekreftelse eller avkreftelse..

Skrevet

Sannsynlig toeggede jenter. Hver sin livmor...

Skrevet

Ehhh, hver sin livmor hadde vært spesielt.... Mente selfølgelig "hver sin morkake..."

Skrevet

toeggede her, hver sin morkake å i hver sin fostersekk, vet bare at tv1 er en jente... den andre vet vi ikke , skulle egentlig ikke vite noen.., men sånn går det ofte på ul.

Skrevet

Toeggede her, en gutt og en jente!

Skrevet

Her ventes enegga jenter og en gutt, og da er det jo egentlig begge deler ; - D

Skrevet

Toegga hær, en prins og ei prinsesse

Skrevet

Hvordan vet de at de er toeggede? Jeg var på Riksen i uke 12 og der fant de fin skillevegg og to morkaker. Men som han sa, det kan fortsatt være eneggede bare at de har delt seg tidlig i prossessen. Han sa at den eneste måten man kan fastslå toeggede er hvis det er en av hvert kjønn. Er det to av samme kjønn med hver sin morkake og hver sitt sett med fosterhinner så kan det være begge deler. Det er vissnok bare 1/3 sjanse for eneggede når det er to morkaker, men muligheten er der....

Skrevet

Hei!

enegget her, med felles morkake. Vil ikke vite hva det blir.

Skrevet

Eg er tvillingmamma til einegga jenter, men er innom her og les litt i blant.

De som har samme kjønn i magen, tjukk skillevegg og to morkaker; I desse tilfella kan ein ikkje sei om det er snakk om ein- eller toegga før etter fødselen evt ved DNA om dei er veldig like. Om egget deler seg tidlig, får dei to av alt. Slik var det med mine, og eg vart veldig overraska då det viste seg dei var einegga.

Skrevet

Jeg venter eneggede tvillinger, og det ser ut som jenter. De har bare en tynn skillevegg mellom seg, og derfor er legene ganske sikre på at de ikke er toeggede. Nå for tiden er jeg mest spent på hvor lenge de holder seg i magen, har skjønt at eneggede stort sett er de som blir født først, så det kan jo egentlig skje noe når som helst. Er 33+4 i dag. Men jeg håper jeg klarer å knipe igjen til mai i alle fall! :o)

Skrevet

eneggede tvillinger. tynn skillevegg, felles morkake og ytre hinne. Er i uke 33 nå. En stor og en liten, så jeg har vært på veldig mange kontroller.

Skrevet

Legen sa det såg ut som om det var toegga, pga av dei låg i hver sin sekk. Men får vel vite meir neste UL :)

Skrevet

Så moro å se så mange svar :)

OG - at jeg tok feil :) Er jo mange som venter eneggede eller har fått :)

Hvor lenge etter barna er født blir det tatt en dna-test for dem som ikke vet om det er enegga eller toeggede?

Skrevet

Jeg spurte på sist kontroll på sykehuset. Ahus har ingen rutine på å sjekke om tvillingene er en- eller toeggede. Man måtte evnt gjøre det på privat basis senere. En relativt kostbar affære....

Skrevet

Vet ikke helt hva guttene er men, ser nok ut som de er enegget. Våre hadde hver sin indre fostersekk og felles ytre. Morkaka fikk jeg aldri helt greie på. Det var en men, om det var to sammen vokste vet jeg ikke. Ellers så spurte jeg om det med DNA og da sa de det kosta rundt et par tusen men, det har jeg ikke fått bektreftet noe sted.

Skrevet

har fått sagt fra sykehuset i bodø at det er 2 morkaker , men på kontroll i tromsø( uke 13) fant de ingenting som tydet på det, mente der at det var for tynn skillevegg ( 1,3 mm) og at hmm noe med for liten T-form så der tror de det er enegga

så hvis noen kan fortelle meg om 1,3 mm er mye eller lite hadde det vært fint hihi ( er skikkelig forvirra her jeg sitter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...