Gå til innhold

Når man faller... ringer man!

moden mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var hvertfall beskjeden jeg fikk fra Føden i går kveld - 10 t etter et litt stygt fall på flat vei.. Sener og muskler var plutselig borte i ene ankelen - og jeg tryna rett ut.., Utrolig hvor mye man rekker å tenke når noe slik skjer - så jeg tror jeg greide falle ganske bra, om noe sånt kan sies om å falle med en 31-ukers stor tvillingmage..

Trodde at så lenge jeg ikke fikk noen blødninger pga morkake-fall så var alt greit... men det var ikke tilbakemeldingen jeg fikk da jeg ringte sykehuset 22.30 - 10 t etter jeg hadde falt. "Du skal komme inn med en gang!" var beskjeden jeg fikk av jordmor... Så da treiv jeg med meg veska og fikk mannen min til å kjøre. (Godt å ha voksen sønn på 16 som kunne passe på junior på 2..)

Fikk komme rett inn på føden og ble lagt inn på undersøkelsesrom med ctg og rie-måler. Mann ble sendt hjem da jeg fikk beskjed om at dette kom til å ta ett par timer og trolig endte med overnatting.

CTG var fin, riemåler viste faktisk aktivitet! Dvs... jeg har kynnere med ujevne mellomrom. Ikke "farlig" - men greit å vite hva de "stramningene" jeg har er!

Bt var helt fint - kjempedeilig! For nå hadde jeg plutselig protein +1..

Etter en stund kom en lege og tok UL. Alt ser fint ut.. Tøysa litt med legen om at det beste som kunne komme ut av dette var at Tv2 som ligger i hode ble tv1.. siden tv1 ligger i sete.. Legen sa at det faktisk så ut som det var skjedd! Ikke anbefalt måte å ende opp med tv1 i hode, men jeg blir superlykkelig om de ligger slik neste fredag - må neste kontroll.

Fikk også beskjed om å ha lav terskel vedr. å ringe for å få skjekka ut div. Legen sa at hun håpa jeg kunne ha jentene i magen 4-5 uker til.. 4-5 uker?? Nå ble jeg plutselig småstressa! Vi har jo nesten ingenting i orden - nå må vi få opp farta!

Fikk velge om jeg ville overnatte - ville hjem så jeg velta over i den deilige senga vår rundt 1.30.... blir tidsnok å sove i sykehusseng!

Moralen er... ring føden om du er usikker! OG - inntrykket Ahus ga meg sist fredag er borte nå - så mange koselige mennesker!

Hilsen en stiv, støl og plastra dame..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du sier i fra. Er nok ikke sikker på at jeg ville tenkt på det heller. Ville nok sett an evt blødning, regelmessige kynner ol jeg også...

Flott at alt sto bra til etter ditt fall, da.

Husk at alle er glade hvis du klarer å gå med tvillinger til 36 fullgåtte uker, så jeg ville nok definitivt fått opp farten med å ordne det praktiske, ja ;o) (Sier jeg som er i uke 35 og ikke har pakket sykehusbag ennå.....)

Skrevet

Oi oi oi - godt å høre at alt sto bra til!!! Ble jo nesten dramatikk når du fikk så streng beskjed om å komme... Men skjønner jo at det ikke er det mest gunstige som skjer med en tvillinggravid så langt ut i svangerskapet.

Vær forsiktig nå da - og godt at inntrykket fra Ahus rettet seg opp... :)

Skrevet

Oj... Mye rart man skal oppleve. Godt at det gikk bra med dere alle, og fint å lære opp oss andre også. :-)

Skrevet

så bra det gikk bra, ikke godt å falle med en tvilling mage.

Jeg har veldig godt intrykk av jordmødre osv på føden, de er veldig blide.

godt det gikk bra med deg og jentene:)

stor klem

Skrevet

Uff så dramatisk!! Men godt det gikk bra og du fikk en ordentlig sjekk.

Flaks i ulaksen at tv1 ikke ligger i sete mer. Det gjør den hos meg,men kanskje min har flyttet på seg før UL på torsdag-er lov å håpe!

God bedring og hold deg på beina:-)

Skrevet

Uff, godt det gikk bra! Jeg har også prøvd det der, sist jeg var gravid.Ble kommandert rett inn på Riksen på kontroll, da jeg kom på å ringe etter en halvtimes tid, så den slags skal man tydeligvis ta alvorlig. Ble litt stressa da de var så klare på at jeg måtte komme med en gang, og jeg ikke kjente et eneste spark på veien...Men gikk bra heldigvis.

Skrevet

Kjære deg, du må ikke finne på slike stunt... Best å holde seg på beina!

Veldig godt å høre at det gikk bra, og at de tok hendelsen såpass alvorlig på sykehuset at du og babyene ble sjekket grundig!

Det gjør jo heller ingenting at inntrykket av Ahus har bedret seg etter opplevelsen! Da blir det bedre for deg når du skal inn for det "ordentlige" actionen om ikke såveldig lenge.

Klem klem

Skrevet

Oj, oj, oj! Nå ble jeg litt urolig for deg men veldig godt at alt gikk fint. Ta godt vare på deg nå og ikke finn på å gjøre slike dumme ting igjen ;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...