Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Det er ofte etterpörsel på salat oppskrifter på disse sidene. Tenkte det hadde värt en idè å lage en tråd der alle som hadde lyst kunne dele sine favoritt salat oppskrifter med andre! Salat er lett og sunn mat! Så jenter vär så god! Vil ha mange oppskrifter!
Axelina Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Åt denna på en cafe för några år sedan och har försökt kopiera så gott jag kunnat... Lagar alltid mat "på en höft" så ni kan välja själva hur mycket ni vill ha av allt. Kombinasionen äpple, bacon, honung, chevre smakar HIMMELSK! Ca 2 personer Rödlök Isbergsallad Tomat Blanda direkt på en tallrik tillsammans med en dressing gjord på 50/50 balsamvinäger/god extra virgin olivolja med litt salt och peppar. Lägg ovanpå: 1 äpple skuret i skivor 1 packe knaperstekt bacon i bitar 1 chevre ost ca 100g Ringla honung (!) över chevreosten innan servering. Gärna med ett gott bröd. Se till att få med alla smaker i varje tugga! Mumsfillibabba!
Fjellprinsesse Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Min favorittsalat: En god mengde ruccola Sånn rød bladsalat (vet ikke hva det heter) 1/2-1 rødløk i tynne skiver Noen smaksrike tomater i skiver eller biter Nykvernet salt og pepper En dæsj oliven jomfruolje En dæsj eplecideredikk Bland godt Topp med fersk mozarella
X-tonus Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Kyllingsalat Grønn salat etter eget ønske 1-2 epler i terninger Agurk mais Kyllingfilet som stekes og skjæres i skiver eller biter Pastasløyfer Serveres med pesto eller annen dressing. Toppes med cashewnøtter.
*ale* Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Denne er litt "avansert", tar litt tid å lage men er sååååååå god. Bruker den når jeg skal ha gjester om sommeren:) Litt ruccola litt annen grønn salat squash- skjær i tynne skiver, stek de gyldne/ brune på panna sammen med hvitløk og litt chili Stekt sopp eggebåter kylligkjøtt eller crabsticks rødløk i tyyyyynne ringer sukkererter pastaskruer ristede pinjekjerner Denne er sååååååå god!!!!!! Lager i en diger bolle, slik at jeg kan småspise rester i dagesvis:)
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Litt ruccola Annen grønn salat (jeg bruker den kjedelige kinakålen) Purreløk Rød paprika Mais Tomater (cherrytomater) i ganske store biter Agurk 1-2 fedd med hvitløk i småååå biter Coscos blandes sammen med salaten Jeg bruker fetaost eller mozarellaost ved siden av eller som topping. En god dressing til, alt etter hva du liker Enkelt og godt
Nemesis Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 (nesten) uansett innhold: Olje! Bruker et eggeglass med olje. Rører inn litt salt. pepper og hvitløkskrydder og blander det inn i salaten. Det er så lite at det ikke blir "oljete salat" men det hever smaken betraktelig:)
3små-snart4barnsmor Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 Kinakål Rødløk mais tomat biter (uten det bløte i mitten) agurk kidneybønner kokt kall ris (unkel bens) paprika ev. litt riven gullrot eggbåter oppe på toppen og valgfri dressing til nam nam :9 tror det var alt.. bruker bare legg til alt jeg syns er godt jeg :D
LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Denne MÅ dere prøve, helt insane god!!!!=) mango agurk fetaost (apertina marinert på glass) serano skinke crisp salat nam!!!!
Håperpåønskebaby Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Er nok noe mer tradisjonell jeg da... 1/2 kinakål 1 agurk 1 stor boks mais 1 liten eller 1/2 stor rød paprika cherrytomater delt i to Kan også tilsette skinke, enten fra boks eller smårettskinke, eller pasta (skruer, penne ol.). Eller begge deler, slik at salaten blir et måltid i seg selv.
Maren og snella Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Jeg har en som er himmelsk! Tar riktignok litt tid, men det er verdt det... Hemligheten ligger riktignok i vinaigretten... som lages slik: Balsamico Oliven olje Sukker salt pepper sennep (jeg sverger til colemans pulver, men de fleste andre kan også brukes) løk Ta ønsket mengde eddik, ca dobbelt så mye olje, en dæsj sukker, sennep, salt og pepper. Greit å være litt forsiktig med sennepen. Bland til det blir en jevn masse. Finhakk løken og legg den i vinaigretten. La det stå slik mens du tilbreder resten av salaten. På den måten blir mye av bitterstoffene i løken borte. I selve salaten pleier jeg å bruke: Litt ruccola Litt is-salat/hjertesalat eller det som sitter i grønnsakshyllen og hyler etter å bli spist. Agurk Tomat Advocado Redik eller det man selv syns er deilig Føler jeg for å gjøre noe ekstra så supplerer jeg med en/noen/alle disse: Sprøstekt bacon Ristede pinjekjerner Stekt sopp parmesan som jeg skjærer med potetskreller (lager deilige flak) Soltørkede tomater (obs, blir lett litt salt om man putter i for mye av dette) Kyllingbryst stekt med masse salt og pepper/ salatkjøtt Kokt egg Denne har blitt brukt MYE på jentekvelder og brunch opp gjennom årene... like populær hver gang... Tilogmed gubben syns den er herlig! Spesielt når det er kylling og bacon i...
mini77 Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 Dette er min favoritt salat: Kylling penne pasta friske spinatblader mais soltørkede tomater ristede pinjekjerner fetaost pesto Kutt opp kyllingen i terninger og stek i olje. Krydre med salt og pepper. Etter du har stekt kyllingen rister du pinjekjernene i den samme oljen du har stekt kyllingen i. Kok opp penne pasta og slå av vannet. Rør inn ønsket mengde pesto over pastaen. Bland friske spinatblader, mais, soltørket tomat og fetaost (jeg bruker ofte glass som er ferdig i terninger og som ligger i en oljemarinade.) Ha over pasta og kylling og bland alt lett. MMMMMMMM Kjempe godt!
AnnaRøverdatter Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Dette er utrolig godt, en egen rett for seg selv til 4 pers. 1/3 isbergsalat 1 bunt ruccola-salat 1 rødløk i skiver 10 soltørkede tomater - bløtgjort i olivenolje og klippet i biter 1 lite glass sort oliven 1 glass grønn pesto Ca. 75 gr. fetaost Vend til slutt inn 300 gr. stekt kyllingfilet i biter 250 gr. kokt pasta penne
januar mamma Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 beste pasta salaten!!! pasta pepperoni rød og gul paprika purreløk/ eller vårløk fetaost masse paprika pulver en dæsj med ketchup oliven olje serveres med godt brød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå