Gå til innhold

trenger litt hjelp..ny

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lagt inn et annet inlegg her og...men ingen svarte,kansje jeg hadde kjedelig overskrift...hehe.

jeg er helt ny...vi har prøvd i nesten fem år,jeg har to barn..gullunger fra før av.

Det siste som har skjedd,var lap...tette eggledere,og jeg som har stått så på .

Så etter full utredning er vi henvist til porsgrunn for ivf.Fikk beskjed om 7 månder ventetid..en uke etterpå fikk jeg brev om time(samtale) 8 mai..jippi.det var kjapt.ble nesten helt nervøs..

Det jeg egentlig lurer på er,vi skal gifte oss og drar 16 mai til tailand...samme dag som jeg får mens,er det noen som har sprayet på ferie,når vi kommer hjem drar mannen min på jobb i 14 dager.Hvor lenge er det vanlig å sette sprøyter før uttak.

Vil jo at det skal gå fortest mulig .men kansje det er best å vente til vi er hjemme igjenn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen... sååå bra at ting skjer så fort...

Er selv i porsgrunn..

Jeg gikk på sprøyter i 10 dager før uttak.. så var det eggløsningsprøyten på dag 11 og uttak på dag 13 på morran.. og innsetting etter to dager.

Masse lykke til...

Skrevet

takk for svar...vil jo att det skal gå fort..he he..hadde vært fint å sprayet på ferie å tatt sprøytene når han var på jobb,men realiteten setter inn og jeg ser nok at det kan ta noen måner lengere..is i magen ..gleder meg...du skal ha to ser jeg .så morro..har blitt spådd 2 flere ganger,kansje jeg er heldig...lykke til å kos deg masse..kunne du velg antall egg el bestemmer de..

Skrevet

Jeg har testet negativt og fått mens så dette forsøket er over.. har bare problemer mer å komme inn på siden min og få slettet den.. Er på rugedag 13 og blør mye..

Jeg har satt inn to egg hver gang pga alder (38år)

Skrevet

uff uff leste et annet inlegg og var i ferd med å be om unskyldning..det var leit..håpe du er ved fatt mot og ikke gir deg..jeg er snart 34...

Skrevet

Hei og velkommen hit. Synd at ingen svarte deg på forrige innlegg. Det skjer noen ganger!

Vil bare få sagt at selv om dere skal inn til samtale 8.mai ,betyr ikke det at dere starter opp da. Jeg var til samtale mange mnd før behandlingen startet.Bare så du er litt forberedt at du kanskje må vente litt til. Som du skrev så er det 7 mnd ventetid.

Ønsker deg masse lykke til med bryllup og behandling.

Skrevet

jepp ..er litt forberedt ¨å det ...men har gått på noen skuffelser ..mistet i ma i feb 07..pga lavt stoffskifte ..tror de..å så alle de prøvene vi har tatt nå..men nå går jeg til beh på sykehuset for lavt stoffskifte ..kan ta noen månder det å..så jeg får ha litt is i magen..ser jo at mange her inne har prøvd noen ganger...så krysser fingrene for dere som er i gang ...å håper det snart er meg..ingen rundt oss vet om dette..de har deltatt i alle de årene som har gått,så det er deilig å kunne snakke med noen i samme sitvasjon.så får vi heller spre nyheten hvis det går bra...;)bryllup blir gøy...tur og...

Skrevet

Hei på deg, og velkommen hit.

Hvis du skulle være så heldig å få starte så kjapt så er det faktisk ikke noe problem at du drar på ferie etter bryllupet den 16 mai.

Du starter nemlig ikke med spray før på dag 20/21 i syklusen, så det vil jo i praksis si at du ikke skal starte før en uke etter at du har kommet hjem fra Thailand.

Vanligvis så går du på spray i 2-3 uker før du begynner på sprøytene, så da er mannen din tilbake før han "trengs" til oppgaven også., hehe.

Lykke til med bryllupet forresten.

Skrevet

ok...jeg trodde jeg startet ved 1 dag mens...høres flott ut..da rekker vi jo alt..godt en stadig lærer nye ting..hehe..takk for bra svar..får bare smøre meg med tålmodighet..

Skrevet

Heisann.

Vil ikkje lage det nor surt for deg altså..

Meeeen har du hatt prøverør før?

Ut i fra det du skriver så ser det ikkje slik ut.

Du bør tenke deg to ganger om før du planlegger å starte nesespray meds du er på bryllupsreise.

Det er forferdelig mye bivikninger med denne.

Du kan selvfølgelig ikkje vite kor sterkt du får de og om det i det hele tatt går bra før du har prøvd.

Tror ikkje eg hadde gamblet bryllupsreisen med dette iallfall.

Det er svært få som ikkje får bivirkninger, og det er jo litt kjedelig å gå i thailand i ørten varmegrader og ha hetetokter fordi du kommer i overgangsalderen. En får veldig ofte hodepine..

Og for å ikkje snakke om humørsvingningene.

Dette er ting som eg nesten kan garatere deg at du får, har ikkje hørt om noen som ikkje får dette.

Og det er jo mange flere bivirkninger du kan få i tillegg..

Så mitt råd til deg er å gifte deg, reise på bryllupsreise. Og være helt uthvilt og klar til å sette igang ved neste mens.

Men dette er nå bare mitt råd da :-)

Vi skal gifte oss 14 juni.

Har hatt 1 gang med ICSI som ble negativt, men har 4 egg på frys.

Skal sette inn 2 (om de overlever) nå snart.

Men vi venter med de 2 neste til etter bryllupet, fordi da skal det kun være fokus på bryllup, og vil ikkje gå rundt å ha bivikninger da...

Men dette er jo noe du må ta opp til vurdering, ka som er viktigst for deg.

Det er jo tross alt en dyr ferie dere reiser på, litt dumt å huske den med at du var dårlig, og gjerne bare ville hjem i din egen seng.

Håper du finner ut av det :-)

Skrevet

he he...helt rett har du ..føste gang , grønn så det holder.Prøvd i mange år, men dette blir føste forsøk.Det jeg ikke har fått med meg,er at det er dag 20 av mens man starter på ..da er vi tilbake..og mannen min skal på nordsjøen i 2 uker heldige han,sånn tilfelle jeg blir grinete å fæl.Men han kommer jo hjem når jeg trenger han..he he..Jeg er nok bare litt utolmodig...gifte dere dere og..hyggelig..lykke til med innsettingen,krysser fingrene for deg.Det var noen lengere oppe som skrev at selv og vi skulle på samtale kunne det ta noen månder,så jeg forbereder meg på det,stoffskifte mitt er også noe som må under kontroll...legen på sykehuset frarådet meg å bli gravid før jeg hadde fine verdier..kan nok hende det har vært på tur i mange år.Men vi får ha en posetiv instilling....masse lykke til med dere,skal følge med hvordan det går med dere..klems og takk igjenn for godt formulert og gjennomtenkt svar...takker og bukker

Skrevet

Aha, ja da er det jo greit..

Reagerte bare på at alle sa at det gikk strålende å spraye på ferie.

Synes det var så rart at de synes det. For det er mye bivirkninger med dette..

Og ikkje minst så blir man veldig fokusert og kan lett dette ut av den virkelige verden, hehe.

Skjønner kjempe godt at du er utolmodig, det er en kjempe lang ventesyklus dette her.

Håper verdiene dine er flotte, og at dere kan starte når dere kommer hjem fra ferie da.

Massa masse lykke til iallfall :-)

Skrevet

vil bare ønske deg lykke til med bryllup, reise og 1 forsøk! Du har jammen masse spennende foran deg:-) Sikkert lurt å nyte bryllup og tur før du starter forsøket...

PS:ikke alle får bivirkninger av sprayen. Jeg hadde ingen:-)

Skrevet

Hei, hei, og velkommen!

Først og fremst ville jeg ha sagt at dere burde nyte bryllup og bryllupsreise uten å tenke på medisiner, bivirkninger eller uteblivende graviditet, en måned fra eller til gjør tross alt ikke mye forskjell.

Men så ser jeg at dere er tilbake før du kommer til dag 20, så da kan du jo begynne da (hvis det blir aktuelt, det får du jo vite hos klinikken).

Da er det viktig at dere går opp løypa med klinikken ift hva som skal skje når siden mannen din jobber offshore. (Han er kanskje på 4-2?) Husk å legge inn litt "slakk" i tilfelle du må gå lenger på medisiner enn forventet - han MÅ jo være hjemme når du har egguttak (for å bidra med sædprøve). Det varierer fra klinikk til klinikk hvor lenge man sprayer, men sprøytene tar man vanligvis i 10-12 dager (dette er et såkalt "langt" regime, det er det vanligste, tror jeg). Så er det uttak et par dager etter sprøyteslutt.

Bivirkninger må du regne med. Min anbefaling ville være å gå gjennom dette en gang før du evt planlegger ferie sammen med et evt senere forsøk.. (Det vil si ikke planlegge så mye i tiden rundt første forsøk.) Men forhåpentligvis blir det med det ene forsøket for dere! Lykke til!

Skrevet

Jeg skal begynne med spray mens jeg er på sydentur. Uten betenkligheter. Jeg reagerte ikke så mye sist, så jeg tar sjangsen. Det er ikke alle som får like ille bivirkninger, så ikke bli helt skremt. Jeg hadde litt hodepine et par dager, men det var det eneste. Men det kan sikkert være verre på ferietur dersom du får mange bivirkninger. Ville bare si i fra at det ikke er alle som reagerer like ille på sprayen.

Lykke til!

Skrevet

det skal bli spennende,,det er jo litt kjekt at han er hjemme ja...he he..og 2-4 er helt riktig...skal bli spennende på samtale ..da faller vel alt litt på plass...nå lurer og lurer jeg..får nesten ikke sove.takk for svar.

Skrevet

uff ..jeg får se hva de sier..er nok av den heldige sorten som må vente,men gyn min fortalte en historie om en pasient som reagerte så fryktelig på spray...når hun kom til undersøkelse hadde hun glemt å ta av hylstere på sprayen...så alt var bare innbildning..men om det var for å roe meg ned el om psyken kan spille oss sånne puss ..hvem vet..jeg får bare vente å se..lykke til

Skrevet

Jeg har også vært på ferie under spraying, men da hadde jeg gjort det samme to ganger før og visste endel om hvordan jeg mest sannsynlig kom til å reagere.

Det er bare å kaste seg uti det :-) Vi reagerer ulikt alle sammen :-)

Skrevet

Jeg gikk på spray i 5 og en halv uke,hadde ingen bivirkninger jeg heller, å heller ikke på sprøytene!! Så vi reagerer nok forskjellig ja:) Men husk å holde medisinene i riktig tempratur!

God ferie:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...