Gå til innhold

Hjelp til å velge vogn(er)

Anbefalte innlegg

Ser at jeg ikke orker å sette meg inn i dette barnevogngreiene og håper noen kan gi oss noen tips...

vi får en kid i juli, og denne trenger jo da en vogn etter hva jeg forstår. Eller trenger vi to??? Eller trenger vi en først og en til etterpå...

Vi ønsker en vogn som kan brukes i skog og mark, og helst som man kan bruke på joggetur på grusveier (finnes det?) (Og kan man jogge med kid'en når de er mini, eller må man vente litt?) I tillegg har vi en skokk med bikkjer, så brems hadde nok vært veldig greit for å stoppe raskt og holde igjen dyrene + at den er stødig så den ikke velter...

Kan man kjøpe en vogn som dekker alt dette fra 0 mnd, og som blir sånn sitte-vogn etterhvert og som kan jogges med i skogen, eller må vi ha en kid'en kan ligge i og en annen han kan sitte i senere når han blir større?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137468606-hjelp-til-%C3%A5-velge-vogner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått for en tfk joggster twist. Dette er en 3hjuling, -joggevogn. Men ungen kommer ikke før til sommer'n så jeg har jo ikke testa så mye...

- Den tar liten plass i bilen ved siden av hundeburet...

- Den skal vistnok være god å trille i marka

- Enkel å styre.

- Skivebrems (har også håndbrems)

- Stor bag (mange av 3hjulingene har mikroskopisk bag)

- Stor sittedel (du bytter ut bag med sittedel når ungen ikke vil ligge mer), ergo har du vogn fra nyfødt og ut vognperioden.

- Du får kjøpt de med større hjul noe som gjør de mer egnet for jogging (tror jeg....)

- Eneste minuset så vidt jeg kan se er at man kan ikke snu sittedelen mot "fører", men håper at vi kan bruke bagen så lenge at det ikke er et problem. Noen 3hjulinger har det, men da skal de vistnok bli ganske ustabile....

-Vet ikke hva anbefalingene er i fht jogging i vogn, men med pulk er det anbefalt å vente til ungen er 5mnd... Jeg ville uansett vært skeptisk til å binde hundene i selve vogna, min er iallefall for sterk til at jeg tror det vil gå bra....

Fant selve vogna billig i sverige, -halv pris i fht i norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...