Gå til innhold

Keisersnitt og jordmor, please hjelp

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært i tenkeboksen og bestemt meg for å søke om KS pga angst. Jeg skal fremlegge saken for jordmor i morgen og gruer meg masse til å starte på prosessen. Er veldig redd for å bli overkjørt. Noen gode råd fra dere som har vært igjennom dette? Setter stor pris på all tilbakemelding

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137468011-keisersnitt-og-jordmor-please-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo du!

Jeg vet ikke om jeg har vært spesielt heldig med min jordmor, men hun har vært en veldig god støtte spiller for meg i denne prosessen. Jeg var fra første stund veldig ærlig overfor henne og fortalte hvordan angsten påvirker meg og mitt svangerskap. Hun har tatt meg på alvor fra første stund og det har gjort ting mye lettere for meg.

Det er sikkert også lurt om du skaffer deg kunnskap om ks så du vet litt hva du går til. Det er masse å lese på disse sidene. Jeg har et ks fra før, men det var veldig vanskelig for meg så jeg husker ikke så mye av det. Supert å leseseg opp på fakta om det her.

Du får ha massse lykke til!!!!!!!!!!!!!!

kopierte inn mitt innlegg som ligger på "fødselsangst" debatten

Skrev ett brev etter råd fra fastlegen min hvor jeg fikk ned alle mine tanker om første fødsel, hva jeg er redd, hva som skjedde og hele opplevelsen min av fødeavd før,under og etter fødsel. Hadde ekstrem fødselsangst med første, men det ble ikke tatt særiøst:(

Fastlegen min skrøt av brevet, syns jeg var flink til å uttrykke mg og mine opplevelser, sendet det brevet videre til fødeavd her for 3 uker siden med ordene: får du ikke innvilget ks her, skal jeg henvise deg til ett annet sykehus:)

I dag ringte jordmor fra fødeavd og sa at det var ett flott brev, og jeg kunne få ks etter det hun hadde lest, men de var pliktige til å informere meg og ha samtaler med meg slik at jeg visste hva jeg gikk til ang ks. så på tirsdag skal jeg på samtale, og får vite når jeg får ks:)

så til dere som er ekstremt redde , ikke nøl med å ta kontakt, få tanker og opplevelser ned på papiret og ikke vær redd for å utlevere dere.. de er der for å hjelpe, de må bare vite hvor for de skal hjelpe :)

Hei, så innlegget ditt litt sent. Jeg trodde det skulle bli kamp med jormor for min del, men der tok jeg feil!!

Hun prøvde aldri og overtale meg til vaginal fødsel. Gikk til og med enda lengere enn jeg i argumentasjonen om hvorfor det var så viktig at jeg hadde keisersnitt. Helt tipp topp. Kunne ikke ha bedt om en bedre medspiller.

Ps tror vi bare må innse at jordmødre er som alle andre mødre. Forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...