Gå til innhold

forskjellig mens-termin og ul-termin...

carina86

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei,

jeg lurer på en ting, mens-terminen min og ul-terminen min er forskjellige

mens termnen min er 22mai og ul-terminen min er 6juni.

har mens-termin noe å si? bør jeg være forberett på at junior kan komme rundt da eller skal jeg kunn forholde meg til ul-termin?

noen som er i den samme sitvasjonen eller har noe erfaring med det?

eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme var min, er 14 dager forskjell fra mens til UL termin her. Jordmoren min mente det at UL termin stemmer mest, men det er jeg ikke så sikker på altså... for da jeg "liksom" skulle ha blitt befruktet var samboern på ferie i 1 1/2 uke.så :)

Skrevet

noe lingnende med meg!

kan ikke ha blitt befruktet på det tidspunkt om ul-termin sier.

det skjema man får hos legen, med den kurven på,

junior har heletiden liget nesten 2 uker forran "normalen".

men skal jeg da gå ut i fra mens termin?

Skrevet

Siden alle andre vil gå utifra UL-terminen din så kan du like godt gjøre det selv også :) Leger, jordmødre og sykehuset vil kun ta hensyn til det som kom frem på UL, enten du mener det stemmer eller ikke. Dersom du er fast bestemt på at det umulig kan stemme, så burde du be om en ekstra ultralyd så kjapt som mulig for å se om det kan ha blitt gjort en "feil". Likevel viktig å huske på at ikke befruktningen alltid skjer når man tror den skjer. Egget kan ligge i dvale, man kan ha flere eggløsninger i løpet av en syklus osv. Det finnes en del som er uenig i sine UL-terminer, men som sagt - dersom du ikke får bevist at den ikke stemmer på en skikkelig måte, så vil verken sykehus eller leger ta hensyn til noe annet.

Skrevet

Med min første var menstermin 5. februar, men ul-termin var 12. januar. Hun kom fire uker før ul-termin (14. des), så den stemte vel best.

Du kan jo egentlig bare se det an, det gjorde jeg ;-) Jeg forholdte meg til menstermin, men jeg var forberedt på at hun skulle komme litt før, hehe...

Skrevet

min mensentermin er 29. juli, mens ultralydterminen er 3 uker etter, altså 18. august:)

jeg går utfra at ultralydterminen stemmer. så jeg teller dager ned til 18. august:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Har litt forskjell i terminane eg og, men kun med 5dagar.

Skal uansett vere klar i god tid, alt kan skje. Kan jo blir for tidleg fødsel eller at ungen kjem rundt to veker før termin. Betre å vere klar å vente nokre veker, enn å reise på sjukehus i all hast uten ferdigpakka bag på forhand. (les ein debatt om ditta, var situasjonar der sambuar måtte pakke bag i full fart, og dama endte opp med kneipbrød og finsko:P)

Skrevet

Hei, jeg hadde menstermin 21 nov første gangen, ul termin 24 nov og fødte 27 nov.

Andre gangen hadde jeg mens termin 7 mai, tidlig ul termin i uke 11 sa 6 mai, ord ul 4 mai, 3d ul 27 april, og gutten vår kom 29 april..

Første gangen forholdt jeg meg til ul terminen, men denne gangen var jeg kjempe usikker... Hadde jo fått 4 terminer med 11 dagers mellomrom - og hadde "panikk" for å gå 14 dager over ul termin i verstefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...