Gå til innhold

Vekt TFK vs. EW

litengutt+2_spirer i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har hatt for meg at disse var relativt like i vekt. Ser på Barnevognguiden.no at det skiller 4 kg inkl. hjul

Noen som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett litt ulike tall på ulike steder, så jeg kan ikke si eksakt hva forskjellen er. Jeg har imidlertid prøvetrillet begge to i butikken, og kjente forskjellen. EW er merkbart lettere, og det ble utslagsgivende for oss i tillegg til at den er myyye enklere å legge sammen. Men men, TFK har andre fordeler, så man må bare velge ut fra sine egne prioriteringer.

Skrevet

En stor forskjell for meg er at EW har 3 hjul og TFK 4... mye å si for balansen! Har hørt om mange som bytter vogn pga trasige opplevelser.

Som du skriver har begge vognene sine fordeler og man må finne ut hva som veier tyngst for enhver. Vekta - 4 kg er mye... samme som jeg har hørt..

Har også flere jeg kjenner som har EW som ikke anbefalte den for meg som hovedvogn.

Lykke til i vognjungelen!

Skrevet

Hm, vi har kjøpt EW duowalker, og den har da fire hjul...

Vi synes EW hadde et par fortrinn med bæring/løfting i sammenlagt tilstand, større handlenett/lettere å komme til, og litt finere å se på (om nå det skulle være godt for noe...). Håndbremsen til TFK virker fristende, da. Men vi gikk nå for EW, så vil det vel snart vise seg om den er så god som vi håper på. Foreløpig har den jo bare stått på utstilling i kjelleren...

EW skulle vel være lettere, ja, men det er vel kanskje uten bager? Altså med sportsvogndelen?

Skrevet

hmm... kanskje de jeg kjenner har en gammel ew.. hmm..

Skrevet

Hmm... ser nå at jeg blanda EW og Carena...sorry damer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...