lubbeline Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Det sies at man ikke skal drikke kaffe når man prøver, kan man drikke koffeinfri??:-)
callmebecka Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Vet ikke hva Stork ville ha svart, men jeg sier absolutt ja! Jeg har drukket koffeinfri espresso hele prøveperioden og svangerskapet, men i begrensede mengder. Klarer ikke helt bestemme meg for hva jeg mener er mest farlig, koffeinen eller kjemikalene de bruker for å gjøre den koffeinfri.... Men husk 2 ting: Det ene er innholdet av koffein i det du drikker. 1 kopp traktekaffe inneholder ca.80-90 enheter koffein, 1 shot espresso inneholder 40. Den anbefalte maksdosen når gravid er 100-200 enheter. (husker ikke hvilken enhet det måles i...) Ergo har jeg i det siste drukket 1 enkel latte om dagen, med koffein, og med god samvittighet. Vil tro du kan følge noen av de samme "reglene" som prøver. For her kommer nemlig mitt andre poeng, man vet ikke hvor lenge man skal være prøver. For oss var det null problem å kutte ALT som kuttes bør da vi startet, men etter å ha holdt på en stund, ble dette faktisk en psykisk belastning. Så da endte vi opp på¨den gyldne middelvei, begrens så godt du kan, men behøver ikke kutte helt hvis dette blir belastende. Og jammen er det ikke blitt barn av det på den måten ) Det finnes sikkert mange meninger om dette, her har du min ;o) Lykke til med prøvingen!!!!
Silje69 Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Ja, koffeinfri skal være greit! Det er anbefalt å ikke drikke mer enn ca. 400 mg (tror jeg) koffein når man er gravid. Tror det er greit med litt kaffe når en prøver også jeg.
estragon Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Hei, her kommer mitt svar.. De fire første forsøkene vi hadde var jeg superforsiktig med kaffe, te, alkohol.. Drakk kun koffeinfritt, og holdt meg nesten helt unna alkohol. Spiste og drakk og gjorde alt "det rette". Ikke ble jeg gravid, men ganske sliten og psykisk i ubalanse. Denne gangen har jeg drukker både kaffe og vin. Og jeg ble jammen gravid. Jeg tror det stresset en utsetter seg for ved å følge alle disse velmente rådene er værre for fruktbarheten enn feks koffeinen. Nå som jeg har blitt gravid har jeg ikke drukket en kopp kaffe, plutselig liker jeg det ikke lenger... ;-)
HH72 Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Cocacoliker her(light). Noen som vet tilsvarende anbefalinger for cola, som jo også inneholder koffein?? Klarer ikke kutte ut helt
callmebecka Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 He, he...har vel undersøkt det også ja... ;o) Mange steder får man opplyst om ca. 1-1,5 liter pr. dag, men alt kommer jo ann på hvilken daglig maksdose koffein man følger. 1 dl cola inneholder ca. 13 mg koffein.
HH72 Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Ja du callmebecka, du kunne sikkert skrive bok eller starte eget rådgivningsfirma for oss andre grønnskollinger! He he
hegeno Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 jeg har aldri vært noen kaffedrikker, men lager meg en enkel cappucino hver morgen. Da jeg hadde samtalen min med Stork sa hun at det syntes hun definitivt jeg skulle fortsette med. Man skulle unngå store mengder koffein, men det var samtidig viktig å kose seg og ha det godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå