Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 skal ut jobb til høsten og vil ikke la min gutt være alene hjemme. har hørt at barn med diagnosen får garantert plass på sfo og kan få det gratis.. har helt glemt å søke plass nå i ammetåken... ikke noe problem å betale men bare lurer om dette ryktet stemmer... hvordan gjør dere det når dere er i jobb og har barn med adhd?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Det skal uansett diagnose eller ikkje, vere stort problem å få SFO-plass. det er ikkje slik som barnehagen, heilt:) Eg søkte som vanlig. Eg hadde SFO og betalte sjølv:) Han har aldri kunne vore aleine heime. Du skal også huske på at du kan søke om SFO utover 4. klasse, om ungen treng det. dette er for barn med ekstra tilsynsbehov. ein kan prøve å få dekt det gjennom barnevern, kommune eller sosialkntoret, men det er ikkje vanlig om du har ok økonomi.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Mitt barn har ADHD og får tildelt timer med assistent i SFO - tida og han får da hjelp til lekser. Han er ikkje innmeldt i SFO på vanlig måte, men er der også for å få litt av den sosiale biten og så får han leksehjelp. Dette blir betalt gjennom barnevenet og vi er kjempefornøyd med det. For å gjere lekser heime var et problem.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 hvordan gikk dere frem ang barnevernet? lekser er ett stort problem her hjemme og...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Han tok test på PPT og der snakket vi om kor problematisk det var for oss som foreldre å få gjordt lekser heime pga. konsentrasjonen var enda dårligere på ettermiddagen. Det blei bestemt der att han fekk ekstra ressurser både på skulen med både assistent og pedagog. 10 timer assistent pr.veke og 6 timer pedagog + timer med assistent til lekshjelp i SFO tida. Det fungerer slik att han har pause etter skulen, der haner med andre barn på SFO og når han er klar gjer dei lekser med assistenten. Han har store lærevansker og har enno ikkje lært å lese (3kl.) Dette fungerer veldig bra, får litt SFO tid og får gjort lekser der. Så da slepp vi denne kampen på ettermiddagen med lekselesing. Må berre stå på litt sjølv for å få det ein har krav på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå