Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere på barnet deres lang eller kortarma body under genser?

min er så varm at genser kan han ikke ha på... bruker bare body og bukse....

når vi skal ut å kjøre bil så har vi på han fleece dress, tynn sådan.. å når vi skal trille så har vi på strikke jakke å lue.. ligger da med dyne å et pyntepledd utapå...

synes dere dette høres lite ut??

kjempe vanskelig med påkledning.....

Skrevet

Da jeg fikk baby for ganske akkurat 3 år siden kledde vi henne stort sett bare i body og strømpebukse innendørs (kanskje sparkebukse/sparkedress utenpå), og når vi gikk ut tok vi ullbukse og -jakke (og lue seff) utenpå under dyne og pyntepledd. Hun hadde det helt fint. Lunt og godt i vogna - spørs jo litt hvor man bor selvsagt :o) Hadde jeg hatt lammeskinnet da hun var nyfødt hadde jeg nok hatt det også i vogna, men vi brukte bare ullstrikkepledd oppå madrassen i vogna.

Skrevet

Gutten vår er også veeldig varmblodig.. Kjempe varm hele tiden!!

I bilen kan vi ikke ta på han mer enn vanlige inneklær,tynn lue og ulltøfler eller ullsokker + teppe. I vogna har han på seg ullbukse, ullgenser og lue. Da ligger han på lammeskinn å har en vanlig dundyne over seg. Teppe over dyna om det er kaldere enn vanlig..

Føler jeg av og til får blikk siden han har så lite klær eller ikke ligger i pose osv. men jeg og barnefar vet at han er varm nok i massevis så prøver å ikke bry oss.

Vår kan heller ikke bruke genser. Til vanlig bruker vi bare langermet body og strømebukse. Skal han være litt "kul" hvis vi skal bort på besøk el. har han på seg kortermet body å en kul genser + tynn bukse eller strømpebukse. (inne altså):-)

Syns ikke det hørtes lite ut. Du vet jo kjenner jo om barnet ditt er kaldt eller ikke:-)

Skrevet

Gutten min òg er veldig varm av seg,og det jeg har lært mtp nestemann er at jeg skal kjøpe ullklær i små str også.Bruker endel ull på Lillegutt,så hvis han blir svett,blir han iallefall ikke kald!

Hørtes fint ut med påkledningen til babyen din.Kommer litt an på hvor i landet du bor?Jeg bor på vestlandet,og bruker nok heller noe som holder vinden litt mer ute,men så sitter jo Lillegutt opp òg da.

Skrevet

Synes også det er vanskelig med bekledning, har det på samme måte. Snuppa er veldig varmblodig.. men slipper å ha så mye klær på seg da...

Vi bruker stort sett bare langermet body. Da slipper vi å ha flere lag. Kortermet alene blir for kaldt, men blir for mye med genser utenpå.

PÅ det kaldeste i vinter hendte det vi hadde 3 lag når hun var ute, men måtte fort ta det av når vi kom inn. ( de 3 lagene inkluderte yttertøy)

Når vi skal på besøk hos andre må jeg tenke på hva vi kler på henne, slik at vi slipper å ta så mye av. De fleste vi er på besøk hos, har det ca 5-6 grader varmere enn vi har det, og det merkes..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...