Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 har gutt på 1,5 mnd.. hvor mange timer mellom måltidene deres??? på dagtid kan d gå fra 1 time til 3... å på natta er d mat klokka 02, 05 , 07 og 09........ men inatt så ble det bare 02 å o8 hehe,,,, var våken 05 men fikk da bare smokk.. sovnet etter han fikk smokken for 3 gang... skulle jeg ha gitt han mat eller er det ok å prøve å trappe ned måltidene om natta??
camosilla Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 jeg tror ikke han hadde sovnet med smokken hvis han hadde vært skikkelig sulten. Kan nok hende han trengte litt kos eller noe å suge på ettersom det hjalp. Til å begynne med hang junior i puppen hele dagen her nesten...(føltes ihvertfall sånn). Plutselig nå når han var nesten 3mnd blir han fort mett, og det kan gå flere timer mellom han vil ha mat. Dette varierer veldig vet du. De sier i fra når dem er sultne.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg ammer nå mitt 3. barn, hun er 2,5 mnd. Jeg har ikke en eneste gang etter at hun ble født, kikket på klokken når det gjelder amming. Hun får når hun vil ha - uansett. Hun lever i sus og dus. Det funker kjempebra for både henne og meg! :-) Fra ca kl 19 er hun veldig urolig og får melk svært ofte. Men fra ca 23 eller rundt midnatt sovner hun og sover i ett strekk til kl 8-9-tida. Det høres helt utrolig ut, men det er sant! Gutten min på 5 og jenta mi på 3 våknet nesten annenhver time på natten, så det at hun her sover hele natten hver natt, er helt ukjent for meg. Hele familien er veldig fornøyde. Hun skal få leve i sus og dus til hun er 6 mnd. Da skal hun beg med grøt, og vi skal strukturere måltidene litt mer. Så jeg synes absolutt ikke du skal prøve å styre måltidene til gutten din, han er altfor liten. La han få melk. Jeg merket fort de to andre gangene at melkeproduksjonen går kraftig ned veldig raskt når de beg med grøt osv. Så bare la ham få masse morsmelk, det er mitt råd :-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 hørtes godt ut å sove så lenge har ikke styrt amming etter klokke... guttn har våknet i de samme tidene omtrent hver natt av seg selv... så styrer seg selv de tidene.. våkent i 01 tiden inatt åsså 04.. men da fikk han bare smokk igjen.. å så våknet han 07 å fikk mat så trot han begynner å sove snart over om natta
partyoffive Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Har akkurat samme rutine som 'anonym' over. Fikk baby nr.3 for 3 uker siden. Ammer han når han vil, og det er sort sett hele dagen. Fra 18:00 fram til ca. 24:00 er han mest våken og ammer i ett kjør. Sovner da rundt 24:00 og 01:00 og sover da til 07:00-08:00 på morgenen. Har vært slik siden sykhuset. Min første var akkurat lik, nr.2 var vi våkne med opp til 3-4 ganger på natten, og hun sov ikke en hel natt gjennom før hun var over 2 år......de er forskjellige. Men jeg ammer også etter babyens rytme fram til 6 mnd. Da introduserer vi grøt og mat på glass osv. og strukturerer mat rutinene mer. Dette fungerer supert her!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 jeg fulgte etter klokka for jeg hadde en som villa ha mat absolutt HELE tiden så her lot jeg det gå mellom 45 -60 min mellom ammingene. Det varte fra hun var 10 dager og til dagen hun fylte 9 uker, da begynte det plutselig å gå 2 timer mellom ammingene. men mens hun fikk mat så ofte sov hun 6 timer om natten når det gikk ned til 2 begynte hun også å våkne for mat igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå