ceso Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Er det noen av dere som har peiling på om vi har krav på mer penger enn barnetrygd fra NAV ved tvillingfødsel?? I så fall... 1. hvor mye er det 2. må jeg søke spesielt om det? på forhånd mange takk
Annkimor Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Sikkert teit å svare når jeg ikke er sikker, men vi får vel barnetrygd x 2. (1 pr unge) Ikke noe mer utover det tror jeg??
2x babyline 21.05.08 Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Barnetrygden er per barn, så vi får 2x970,- kr hver måned for tvillinger. Og så ser det ut til at engangsstønaden ved fødsel er 33 584,- kr per barn ifølge http://www.nav.no/page?id=330 - men det er jo hvis man ikke har rett til foreldrepenger (=permisjonspenger). Permisjonen er ellers 5 (100% lønn) eller 7 (80% lønn) uker lenger enn med et barn, men det visste du kanskje.
ceso Skrevet 15. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2008 jeg visste det dere fortalte, men jeg hørte litt om evt bleietillegg når det er tvillinger og sånt... misforsto jeg da kanksje...
Sognemor Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Får nok ikke noe bleietillegg selv om det er tvillinger,mener vel vi skal greie oss når vi får dobbel barnetrygd?Men jeg sliter med økonomien..4 barn,3 bleieunger,hadde 60 % stilling før fødsel,og en mann som er bonde og ikke får inn faste beløp pr mnd....skulle ønske det fantes bleiestøtte ja...hadde hjelpt litt!
maria isabell Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 tøybleier:) da får du mellom 500 til 1000kr i støtte pr barn...billigeste pakken koster rundt 1000 lappen og det koseter 500 i året å vaske de(pr barn) og tøybleiene kan brukes til mangen barn.. first price bleier,bruker en 4 i døgnet koster det litt over 1000 lappen pr år, pr barn...en skulle ikke tru det,men first price bleier er noen av de beste en gangs bleiene:) får snart 2 bleie unger selv,(får to tette) og bleieutgiftene trenger ikke være stor:)
Trillinger08 Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Når det gjelder bleier får du ganske mange Libero-bleier hvis du melder deg inn i Libero-klubben. Mener det var 24 pakker med bleier per barn tre ganger i året; mai, september og januar. Det kommer hvertfall til å hjelpe oss med bleieutgifter til våre tre nurk. Ellers er det jo masse forbruksvarer som mat, flasker, kremer etc å få som kan hjelpe på økonomien for oss (vordende) flerlingforeldre, men det vet du kanskje.
Sol med 2! Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Hvor får du disse forbruksvarene? Liberoklubben det også?
Trillinger08 Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Dette er de jeg har kommet over, og disse gjelder hvertfall for de som venter tvillinger (noen er også for de som venter en, og da må en be om flere selv): I Libero-klubben får vi to pakker med noen få prøver, Reflex sponser med bleiebøtte, i Apoteket (og Pampers) sin pakke fikk jeg smokk, Fisher-Price grøtbolle m/skje og noen prøver (må si hvor mange barn du venter, får like mange pakker), fra Midelfart får en flasker, smokker, forskjellige "spiseredskaper" og må velge mellom brystpumpe og flaske-varmer (etter fødsel), gjennom Tvillingforeldreforeningen får vi mat for 3 mnd fra Småfolk. Får også fra Nestle og Hipp, tror jeg. Har ikke kommet så langt når det gjelder denne maten, det er ikke aktuelt for oss før om mange måneder. Ellers er det bare å kontakte de forskjellige leverandørene, min erfaring er at de fleste er veldig hjelpsomme og gjerne sponser. Kanskje noen andre som vet om noe mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå