Gå til innhold

Tvillinger????

Beamor82

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 17 uker på vi nå og har en liten mistanke om at jeg skal ha tvillinger.

Har 2 barn fra før og kan ikke huske at magen min har vokst så fort med de 2.

Nå går livmoren min opp til navelen. Jordmoren var litt overasket over at den gikk så langt opp da jeg var bare 16 uker. Men hun sa kke noe mere om det.

Har ikke vært noe kvalm denne gangen.

Men er mye plaget med bekkenløsning.

Har heller ikkje kjent mye liv men mere trykk og press nede i magen.

Akkurat som at barnet flytter seg fra side til side.

Noen som har/hadde det likedan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende! Da jeg var 16 uker, hadde jeg symfysemål tilsvarende drøye 20 uker med èn, så det var ikke tvil om at magen vokste fortere en med førstemann. Jeg visste forøvrig at det var tvillinger på tidlig UL i uke 7. Nå er det jo ikke uvanlig at man får større mage tidligere når man har vært gravid/fått barn tidligere, men sikkert vanskelig å si noe generelt om når det er rimelig å tro at det er tvillinger.

Jeg har lest flere steder at mange opplever sterkere graviditetssymptomer med tvillinger. Det gjaldt ikke meg. Jeg var kvalm nesten hele 1.trimester med førstemann, nå var det unnagjort på knappe 3 uker. Har vært enda mer trøtt denne gangen, men tror det har vel så mye å gjøre med at jeg tross alt har en 2,5-åring hjemme som gjør at man ikke får hvile når det passet meg. Forrige gang kunne jeg sovne på sofaen kl 7, våkne opp for å gå og legge meg kl 21... :-) Forrige gang hadde jeg ikke bekkenplager, men det har jeg fått denne gangen. Det har kommet gradvis på de siste 1,5 mnd. Er straks 21 uker på vei nå.

Når skal du ha UL? Blir spennende å høre om hvordan det går. De fleste av oss her inne har nok opplevd beskjed om tvillinger (og trillinger!!) som ganske overveldende i starten, men det går seg jo til etterhvert. Lykke til. :-)

Skrevet

Ja det blir spennende. Skal på UL 29 april. Gleder meg.

Har jo ingen i familien med tvillinger.. så er nok ikke sikkert, med det blir spennende å finne det ut;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...