Gå til innhold

Hva har dere kjøpt inn til knøttet i magen foreløpig?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke gått på den store shopperunden enda, men kjenner at lysten melder seg mer og mer. Husker fra forrige svangerskap også at lysten meldte seg i mai-måned og jeg hadde termin i august da også. Har litt fra før siden dette er nr 2, men vi vet ikke kjønn og en del fra nr 1 er typis jente og noe er utvasket/ikke fornøyd med.

Dette er kjøpt inn til nå:

- 3 stk nøytrale bodyer str 62

- 1 off-white ull-lue

- 1 par off-white ullfrotté-sokker str 19-21

- Sengesett til vugge/vogn fra Baby Dan i serien "Hearts" (beige)

- Fleeceteppe i samme serie som linjen over

- babygym fra Fisher Price

Dette er planlagte innkjøp:

- ammepute fra Mothermade

- stelleveske til søskenvogn

- søskenvogn (Carena Double Swing)+regntrekk

- Moby Wrap (elastisk bæresjal)

- vognpose (Odenwalder)

- giftfri gulvmatte til krabbing/lek

- vurderer brystpumpe

- ulldress

- mer klær

- nye amme-BHer

- ammetopper

- litt mer leker og nyttige dingser

-

Fortsetter under...

Hei

Har kjøpt brukt bilstol, ammepute, badestol og dyne. Har og bestillt stellebord som kjem i løpet av veka:)

Har også kjøpt fire sengesett til seng og vogge, hentekle og madrass.

Vogn vil eg venta litt med mest pga økonomi. Har bestemt oss for kva vogn me skal ha, og det er heldigvis kort leveringstid på den. Skal forresten bestille den på internett.

Elles får me låne vogge, seng og vippestol.

Manglar litt klede, lammeskinn og stelleutstyr.

Har kjøpt inn masse søtt babytøy. Håper inderlig at legen på UL har rett med hensyn til kjønn, for jeg har tatt sjansen på å shoppe rosa ;)

Har ikke kjøpt inn noen av de store tingene enda, men det begynner vi så smått med nå. Har bestemt oss for hvilket bilsete og hvilken vogn vi skal ha. Resten tar vi sånn litt etterhvert. Men jeg skal ha alt i hus i god til før termin. Tror ikke sommer, høygravid og shopping er den beste kombinasjonen, så greit å ha ting klart før vi er der ;)

Har arvet en del babyklær, babygym, ammepute, spedbarnsleker og brystpumpe.

Har kjøpt inn masse lyse blåe babyklær, små søte babysko, et lyse blått helseteppe, lyseblått badehåndkle med hette, sengesett, isblå skip hop duo stelleveske og holly odenwälder dunpose.

Av store ting så har vi kjøpt to vogner: Brio Happy med brun bag og svart sportsdel, og en Bugaboo Camelon med grå base og svart canvas:-) Skal få tak i et blått fleece trekk også:-) Har også kjøpt maxi cosi m/base.

Prinsen vår er ventet 08 august, så vi har fått handlet en del allerede:p Hehe. Dette er vår første, og jeg kan ikke akkurat skryte over at jeg er noe flink til å begrense meg:p

Vi har kjøpt inn omtrent alt:)

Brio kombi vogn,lekegym,vippestol,maxi cosi bilsete,stellebord,seng,lekepynt med musikk til senga,madrass,beskyttelseskant osv

Pluss ganske mye klær!

Får jente,har jente fra før og,men det er nesten 6 år siden hun var baby,så er ganske tussete når det gjelder babyting igjen;)

Pluss solgt mye etter henne.

Skal kjøpe kommode,sengetøy og bæresele fra babybjørn:)

og div ting man trenger av ting som bleier,kremer,pumpe osv osv,men det tar vi nærmere fødsel:)

Annonse

her i huset har vi kjøpt inn vogn, nytt stellebord og vippestol. skal få låne en kurv som blir den første senga babyen skal ligge i!

Klær og alt sånt har jeg ikke tenkt på enda, har masse guttetøy fra før og vet ikke hva kjønnet blir enda så venter litt til med det! håper på at de kan se kjønnet på 3d ul, da vet jeg om jeg må kjøpe mye nytt eller ikke!!

Jeg har bare kjøpt inn noe klær (2-4 mnd) så jeg har ikke startet enda.

Har planer om å kjøpe vogn (Teutonia) og bilsete i slutten av april .. Låner seng, vippestol og sånne leketing av mamma og venninner.

PS: Hva er ammestol?

Vel, vi har nå nesten hele barnetrommet klart...sukk...litt rart å tenke over hvor mye vi har klart egentlig! men med en mann som er like ivrig til å handle inn som meg, klarer vi ikke å vente!

Brio happy sort

Brio stellebag

Ikea stellebord

Ikea sprinkelseng

Lånt vugge

Lånt Maxi cosi sete

Saueskinn

Lammeskinn

Turiform stellebordsunderlag

Turiform kantbeskytter(seng)

Dyne

Div klær

Div sengesett

Avent brystpumpe

Avent flasker

Så nå kan det vel nesten ikke bli mer handling på oss:)

Thea

vi har termin 23 august og har handlet:

stellekommode m/badekar

babyklær i str 62 og 68 (grått og grønn)

dyne til vogn

vognpose

sengesett

helseteppe i lysegrønn

vaskekluter

vi har arvet:

lekestativ/teppe

utedresser

vippestol

hoppetusse

masse klær til gutt i str 56-74

vi vet ikke kjønnet enda,men har skikkelig guttefølelse:)

neste vi skal kjøpe er seng med alt tilbehør

vi har kjøpt

dyne og pute i beste kvalitet.

sengetøy,tepper,og litt forskjellig små ting.

noe klær.

satset på rosa av legens anbefaling.

så får håpe han har rett..

termin 22 aug.

vogna har vi bestemt oss for,venter til juni me å kjøpe den.

stellebord,kommodeog div utstyr får vi tak i av kjente.

bilstol må vi kjøpe

og vugge skal elsklingen lage selv,siden han er møbelsnekker;)

og svsigermor ska sy til vugga;) hehe

er i full gang me å strikke et supert søtt beby plagg:)

Vi har kjøpt:

Sprinkelseng

Madrass + overmadrass

Dyne laken til sprinkelseng

Laken til vogn

Ammepute

Stelleunderlag

stellekommode

Bokser/div oppbevaring

Bilsete

Dunpose

Helsetepper

Brystpumpe

Lekegrind

Låner:

Babygym

Base til bilsete

Skal også ha:

Vogn med diverse utstyr (usikker på hvilken)

Moby wrap bæresjal

har jo en del utsyr etter nr en som er gutt, men nå får vi jente....

var på finn.no her om dagen og kjøpte mye jenteklær som kun er blitt brukt til en jente!!! har ikke sagt noe til samboern enda, så spørs om han ikke blir sur siden jeg ikke har sagt noe til han!!! Må jo det når vi skal hente pakkene ut for det er han som har lappen og bil!!! :P gruer meg nesten litt til å si at jeg har kjøpt brukt tøy!! Men sparer jo en massevis av penger på det.... klær er dyrt den dag idag... og mye slitt blir det jo ikke da babyer bare ligger for det meste til dem blir rundt 7 mnd da går det litt forover....

Annonse

Jeg har vært en del å sett i butikker, men får meg liksom ikke helt til å kjøpe noe riktig ennå. Det har kanskje noe med at vi ikke skal vite kjønnet på barnet, og at mye jeg ser på relaterer enten bare til gutt eller bare til jente. Men har kjøpt 3 nøytrale bodyer da:)

+ at vi har kjøpt barnestol og brukt barnevogn.

Vi har kjøpt inn litt rosa klær, siden jordmor sa at det var 95 %ikkert at det var jente!

Eller så har vi vogge med treutskjæringer som vi fikk til bryllupet vårt i fjor sommer(svigers var litt føre var)..hehe..

Eller har vi bestemt oss for at vi skal kjøpe rød, simo kombi vogn!

Jeg har heller ikke kjøpt inn noe til bebisen... vi skal flytte fra Oslo til Trheim i løpet av sommern, så ting blir litt utsatt på grunn av det. Men skal vel begynne å kjøpe litt småtteri i løpet av mai tenker jeg :-)

Vogn, seng, litt klær, vinterdress (var på salg), lue, babysvømming-bukse, bleiebøtte...hmmm...ja, var vel det. Vi har bilsete, en del klær, leker, stellematte osv fra før. Skal ha ny madrass, dyne og sengetøy pluss litt blå detaljer til barnerommet som nå er veldig prinsessedominert ;-)

Hei,

Jeg har ikke kjøpt noe enda men vi har ihvertfall funnet vognen vi skal bestille og da synes jeg at vi er kommet langt på vei! Resten kommer av seg selv og over litt tid, skal benytte oss av sommersalget også. Klarer liksom ikke helt å begynne, synes det er så "lenge til" enda...

Har kjøpt:

Vogn(emmaljunga duo edge)

En del sengetøy,var på lagersalg i begynnelsen av april

Kjøpt brukt vippestol,sengehimmel,seng og uro av en kollega.

Har en del klær etter min eldste som nå er 10,skal snart begynne å se igjennom.

Vi skal pusse opp soverommene, så etter det er det mere kjøp.

Har termin 7 august.

jeg har ikke kjøpt en ting..og jeg må ha alt nytt. For er 6 år minstejenta og jeg har ingeting fra de to første..kun litt klær. Men de er jenter og jeg venter en gutt :P Men litt nøytralt har jeg da..

Men har fått et strikket vognteppe (mer som et pynteteppe veldig fint)

Og to sett med babyklær i str 56 :)

jeg har bilstolen enda da..så det har jeg..

Men jeg trenger alt anna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...