FrkSmilla Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Hei! Jeg er ny her inne; håper noen kan svare meg! :-) Jeg og samboer hadde planlagt å forsøke å bli gravide fra sommeren (har hatt noen "halvveise" forsøk det siste året), men så var mannen hos Purvis i forrige uke (grunnet plager/smerter i i prostataområdet i flere år uten at "vanlige" leger har funnet noen grunn til dette). Han fant ut at han har en delvis tett sædleder (kanskje to), og at han har hatt en eller flere infeksjoner i prostata. Han tok spermieprøve (vi venter spent på svar, får resultatet i løpet av uken). I og med at vi ikke har forsøkt å få barn enda, er jeg litt usikker: hvis det viser seg at mannen har nedsatt sædkvalitet/-antall, bør vel jeg også gå til legen og sjekke min fruktbarhet (rart ord ;-) også (er snart 32); gjør jeg dette hos fastlegen, eller lønner det seg til å gå til en spesialist? Ble plutselig stresset av tanken på at det er en mulighet for at det kan bli mye "arbeid" for å få egne barn (men samtidig har vi jo ikke prøvd før, så det er vel dumt å ta sorgene på forskudd..!) Er det noen som har vært i samme situasjon som kan fortelle litt? Noen som har en mann med dårlig delvis tette sædledere eller dårlig sædkvalitet som har blitt gravide med naturmetoden? Tusen takk for svar!
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Min mann går også hos Purvis. Sendte han dit etter 4 IVF forsøk og en mistanke om at det var noe galt med kvaliteten hans (selv om klinikkene mente den var normal). Han hadde en blokkert sædleder og en som var litt blokkert. Den ble forsøkt "sprengt" opp ved hjelp av Pergotinme som får fart på svømmerne. Dessuten hadde han en gammel infeksjon som ødela spermien. Men nå etter noen runder med antibiotika mener Purvis at kvaliteten er god nok! Men jeg har ikke blitt gravid enda - og dette var i oktober... Prøven vil si mye. Hvilke formeninger hadde Purvis da, når dere var der?
FrkSmilla Skrevet 15. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2008 Tusen takk for svar! Godt å vite at kvaliteten kan bli bedre igjen. Hvor lang tid tar disse kurene? Purvis mente at mannen har ihvertfall en delvis tett leder, og tidligere betennelse/muligens ny betennelse i prostata. Vi får svar på prøvene om et par dager, så vet jo ikke enda hvordan kvaliteten er, eller hva årsaken er. Glad for at vi finner ut dette før vi begynner å prøve.. Håper at dere får det til snart! Mener Purvis at dere nå kan få barn på 'vanlig måte'? Hvor lenge prøvde dere før IVF? Ønsker dere lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå