Gå til innhold

Hvem bestemmer navnet?!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20 år og gravid med mitt første barn. Snart er jeg 5 mnd på vei, og har gått gjennom disse månedene uten noe som helst støtte fra BF og forbereder meg på å bli alene mor. Han kom med trusler og psyket meg nesten ned da jeg ble gravid og nektet å ta abort, for så flytte til en annen kant av landet. Vi har i ettertid hatt litt kontakt, men det ender bare med krangling. Jeg har sagt til ham hva jeg vil at gutten vår skal hete, men det mener han jeg ikke kan bestemme. Hvem er det som egentlig bestemmer navn på barnet??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere ikke er samboere så får jo du automatisk foreldreansvaret alene, og da har far ingenting han skal ha sagt i forhold til navnet på barnet.

Skrevet

Far har ingenting han skulle ha sagt angående navn når du er alene så det er det du som bestemmer:)

Skrevet

Dette var nyttige opplysninger..... Tusen takk for informasjon :)

For jeg har tatt opp navn med bf, men han har ikke uttalt seg, så da kan jeg jo gjøre som jeg selv vil. :)

Skrevet

Takk for svar! Jeg blir bare så fortvilet, for han blander seg oppi alt og foreslår de verste navnene en kan tenke seg..

Skrevet

Ikke ta til deg hans trusler og meninger om hva som er best!!

Som de andre sier her så er det ditt valg! Jeg har også valg navn alene og bestemt meg for at det blir det uansett hva han sier og mener om det!!

Hadde det vært en bf som hadde stilt opp, blitt med på kontorller, ul osv.. som faktsik hadde fulgt deg opp gjennom hele svangerskapet, så hadde jeg skjønt at han ville vært med på å bestemme navn.. Hadde min vært sånn hadde jeg latt han bli m på avgjørelsen, men ikke når de bare kommer med trusler og at de ønsket ungen død fra starten av!! Hvorfor skal de bry seg om navn når de skriker etter abort??

Skrevet

Piamamma: ble BF sint da du bestemte navnet alene og blander han seg liksom? Det er det jeg er redd "min" BF gjør, er det noen lov som sier at fedre skal være med på å bestemme navnet uansett? Trodde man måtte skrive under på papirer om navnevalg o.l..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...