Gå til innhold

Jeg har døpt mitt barn Michelle men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg angrer! Har sett veldig dårlige beskrivelser av dette navnet her inne og tenker at dette kansje kan påvirke henne dårlig. Ingen sier at de liker navnet heller og jeg kaller henne nesten bare for kallenavn...Hun er 9 måneder, kan jeg bytte? Har litt lyst å kalle henne Miriam eller noe annet istedet.... Men, det er kanskje for sent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Michelle er nydelig, jeg. Internasjonalt også. Liker ikke Miriam, synes jeg rett og slett er mindre pent. Dessuten kanskje litt seint å bytte etter 9 måneder?

Ville ikke gjort det med en gang, tenk nøye over det, hun har nok skjønt hun heter Michelle, og personlig hadde jeg synes det hadde vært en smule merkelig om noen jeg kjente byttet navn på sin 9 måneder gamle datter.

Jeg synes det er et flott navn - og uansett - det er opp til deg/dere å bestemme hva deres datter skal hete. IKKE bry dere om hva andre synes. For det er ikke ille i det hele tatt! Liker det godt, jeg!

Skrevet

Dersom du liker navnet godt, så skal du ikke bry deg om hva folk her inne sier! Jeg kjenner selv til 3 Michelle, og det er greie og ordentlige jenter alle sammen :-) Dersom du derimot har funnet ut at du virkelig angrer på navnevalget, så bytt så fort du kan! Jenta er enda ikkå så stor at hun skjønner så mye.

Skrevet

Personlig liker jeg ikke navnet Michelle, og jeg syns du kan bytte navn på henne selv om hun er 9 mnd, MEN bare hvis det er det du virkelig vil selv - ikke fordi andre ikke liker navnet hennes!!

Syns ikke Miriram er dritfint, men det er absolutt finere enn Michelle (jada jeg er ganske kresen...)

Lykke til :)

Skrevet

Michelle er jo et søtt navn det. Det er nok en del folk som ikke liker det fordi det er veldig unorsk, men det er ingenting galt med navnet. Tror aldri jenta vil bli mobba for navnet eller at det vil påvirke henne dårlig. Kjenner ei lita Michelle som faktisk har begynt i 4 klasse nå. Hun er nydelig og veldig godt likt blant de andre ungene. Ei god venninne kalte nettopp datteren sin for Sanna Michelle, syns det er en kjempe fin kombinasjon. Hun har bare fått gode kommentarer for navnet og sier hun liker det bare bedre bedre for hver dag.

Liker du selv Michelle? Syns virkelig du skal beholde navnet hvis du liker det. Er jo litt dumt å bytte navn når jenta har blitt 9 mnd. Syns du navnet er fælt går det greit å bytte, men da må du gjøre det nå før jenta vil merke så mye av det.

Skrevet

Er ikke særlig begeistra for Michelle, men Miriam er nydelig -men det er bare min mening. Jenta er så lita enda at det går fint an å bytte, men du må gjøre det for din egen del og ikke for andres.

Skrevet

Kjære du!

Dette er hva jeg tror og syns om situasjonen. Og den er ikke lett.

Jeg tror du egentlig liker navnet, at det var derfor du valgte det, men at du blir uslikker fordi du har hørt negative bemerkninger om det her eller ellers.

Jeg hadde det sånn med navnet til min yngste, og det tok meg over et år å bli fortrolig med mitt eget valg. Jeg var inne på å bytte til andrevalget da hun var seks måneder, men klarte det ikke (pga alderen og ydmykelsen) I mitt tilfelle endte det hele godt. Hun har det jeg idag syns er verdens flotteste navn, og jeg er glad jeg ikke lot meg påvirke. Alle andre har vendt seg til det, og av og til kommer det seilende inn en deilig og veldig kjærkommen kommentar om det tøffe navnet hun har :)

Så mitt råd til deg er å prøve å huske hvordan navnet hørtes ut for deg for ni måneder siden, og hvorfor du valgte det i utgangspunktet.

Jeg ville dessuten ikke fortet meg så veldig, men satt en dato et par uker frem i tid som du skal bestemme deg innen. Ikke stress. Tør å smak på alternativene, to uker til eller fra spiller ingen rolle nå.

Hvis du bestemme deg for å bytte navn så vær bare ærlig med omgivelsene om hvorfor, og husk at selv om noen syns du er "teit" i gjerningsøyeblikket så glemmer de det fort, og ingen føler at det er så ydmykende som det du selv gjør :)

En tilleggsløsning jeg vet andre har brukt er å gi barnet et nytt førstenavn og samtidig beholde Michelle som mellomnavn. På den måten blir det liksom litt mindre et bytte, og litt mer et tillegg.

Og for å være helt ærlig syns jeg ikke Miriam Michelle hørtes så dumt ut ;)

I grunnen ganske kult!

Vel: lykke til uansett. Jeg vet godt hvor vondt du har det. Håper du har en fortrolig du klarer å snakke om dette med. Det gjør fort en stor forskjell.

Klem fra mamma med kjempefine navn på barna tilslutt ...

Skrevet

Du kan bytte hvis du vil, ja, hun er så lita ennå, det går fint.

MEN jeg må bare si en ting om folks kommentarer her inne. Jeg syns veeeldig mange er snobbete når det gjelder litt utenlandske navn som Michelle, Savannah og (gud forby!) Natalie, for eksempel. Hvis man ikke liker Petra og Asbjørn så har man liksom ikke peiling. Har inntrykk av at det bare er gammel-norske navn (som jeg ikke har noe imot, min gutt har også et veldig norsk navn) som "gjelder" her inne. Så at noen her inne har sagt noe nedsettende om navnet Michelle, forbauser meg ikke. Personlig syns jeg Michelle er kjempefint. Men som sagt, vil du bytte navn på datteren din, går det helt sikkert greit:-)

Skrevet

Michelle er jo fint! :)

Ikke bry deg om hva andre mener, er alltid noen som ikke er "fornøyde". Jeg synes du skal beholde det, nydelig navn. :)

Hun kommet neppe til å få problemer med det senere i livet.

Skrevet

Her inne får man alltid noen negative kommentarer, uansett hvilket navn man foreslår. Sånn er det bare! Det finnes ikke ett navn alle liker.

Selv har jeg opplevd at mitt eget navn har blitt negativt omtalt, et navn jeg alltid har vært glad i og stolt av. Så skal det sies at dette var veldig populært i sin tid, ble kåret til det vakreste navnet i mitt fødselsår...Skulle nok aldri kommet inn her...

Hvis du i utgangspunktet liker Michelle synes jeg ikke du skal bytte fordi du har fått noen negative kommentarer her inne (som så og si alle får). Stol på deg selv.

Men hvis du bestemmer deg for å forandre på det synes jeg absolutt du bør beholde det som navn nummer to; Miriam Michelle går bra sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...