Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg har da altså kommet i en alder der ingenting kommer gratis lenger, tydeligvis...og har til min forferdelse oppdaget at til og med knær kan bli slappe. Er det noen som har tips til hvordan man trener knærne? Gjerne i samme slengen som lår får en omgang. Driver med pilates på studio, men kan godt gjøre noen øvelser hjemme også, om noen har tips. Hjelper det å gå mye, eller har det liten funksjon? Hva er det mest effektive- å løpe? Muskelbygging? Blir veldig glad for alle tips!!
månestråle32 Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Hei hei! Så flott at du vil ta tak, og spør om råd. Jeg har følgende å komme med: Nå kommer jeg med råd som er det beste med tanke på resultat og fremgang, og tar ikke alle hensyn til form, utgangsnivå, vekt, skader el. Det tenker jeg at du legger til selv - å gå vil hjelpe en stund, men så blir du i såpass god form at du trenger med for å komme i enda bedre form - for å komme videre, kan du fint øke intenstiteten med å gå i bakker, i terrenget, med vekt på ryggen(fyll en sekk med vann og stein:) - å jogge/løpe er sannsynligvis den beste og mest tidseffektive måte å få bedre kondisjon på og styrke beina(les mer muskelmasse og dermed fastere får og rompe) - knebøy, markløft og utfall er de ultimate styrkeøvelsene for beina! men du må ha vekt på, i alle fall etterhvert Jeg vet ikke om du kan bruke dette til noe, men det er i alle fall veldig effektive øvelser. Om du ikke har drevet med noe av dette før, så bør du sikkert få noen som kan lage et opplegg med rett progresjon på de ulike tinge, basert på "din-" historie. Lykke til- ha tålmodighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå