Sydamen Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 ER DET MULIG?! Min samboer, en frisk mann på 29 år, har fått avslag fra sykehuset for utredning for hvorfor han ikke har noen sædceller! “Vi finner ingen grunn til å sett i gang utredning/tiltak.” (han har levert 3 blanke prøver, ingen sædceller,what so ever) Vi mistenker tette sædledere og jeg tror ikke vår fastlege sender henvisninger for moro skyld! Er det slik at vi må sloss for å finne ut hvordan vår fremtid skal bli? Hvis det ikke er mulig for oss å bli gravis “på vanlig måte” og prøverør/adopsjon vårt alternativ! Men vi vil vite hva som er galt! Noen andre som har opplevd det samme?
ikø29 Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Dette hørtes litt rart ut.... Kanskje dere skal oppsøke dr.Purvis (mener det er det han heter..)i Oslo?! Han er spesialist på det området.. Det var heller ingen levende sædceller i min manns sædprøve og vi holder på med prøverør. De må hente ut celler direkte i fra testikkel. Har hatt en runde og det resulterte i graviditet. Desverre endte det i spontanabort men nå vet vi at det går an:-) Lykke til videre. Håper dere finner ut av det. Alt blir mye lettere når en vet hva som er grunnen til at barn uteblir...
lioness* Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Ja, dette hørtes veldig merkelig ut. Har en venninne som også har en steril mann (ingen sædceller overhodet der heller). De har gjort det innlegger over foreslår, gått til Dr Purvis. Der har han blitt utredet videre, og det viser seg i det tilfellet at det ikke er noe å gjøre (medfødt hormonsvikt eller noe). Men hos mange går det an å hente ut sædceller! Ikke gi dere....
Sydamen Skrevet 18. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2008 Tusen takk for gode ord, begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå