Gå til innhold

fårepølse og salami??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg spiser salami. Vet man skal holde seg unna roastbiff, spekeskinke, fenalår o.l. Men har hørt man kan spise forepølse og salami så lenge det er en nyåpnet pakke. At utløpsdatoen ikke holder på å gå ut. Hvis man ikke kan spise dette, kan man ikke spise noe kjøttpålegg utenom kokt skinke og det er jo ikke godt...

så da kan man med andre ord ikke spise noe kjøttpålegg......

Salami- spekemat

fåreplse-spekemat

hamburgerrygg - røkt kjøtt

kalkunpålegg - røkt

spekeskinke - spekemat

roastbiff - rått kjøtt i midten

fenalår- spekemat

Kokt skinke - for det kan jo være bakterier i den og...

Herregud for et hysteri....

Annonse

Hysteri ja... Huff... :)

OG SALAMI SOM ER FAVORITTPÅLEGGET MITT!!!! Og no kan eg ikkje ete det på leeeeenge... Har sjøl les det på ei sånn "bør" og "skal ikkje"-ete liste i et blad... Trur det var i Gravid... :(

Trøster meg med leverpostei og servelat (no håper eg ingen kjem å seier at dette ikkje er bra...)

Man kan jo selvsagt spise hva man vil - det går jo som oftest bra, men røkt og rått kjøtt/fisk anbefales altså ikke pga av fare for listeria. Det må da være greit å si fra om det i en forum hvor folk faktisk lurer. Så vet man iallefall hvilken sjanse man tar.

Annonse

Nei, det tror jeg går bra. Dessuten så er det jo kun små sjanser for å få i seg noe rart her i Norge. Er ganske fedd up av toxoplasmose/listeria hysteriet. Tror ikke Gilde er noe mer safe enn andre merker. I påsken hadde de listeria i familieskinke som ble solgt på Vestlandet eller deromkring.

Jeg spiser akkurat hva jeg har lyst på:) Har jeg lyst på salami, så spiser jeg det. Rødvinspølse og majones er knallgodt, og likeså med fenalår. Nei, jeg prøver ikke å drepe fosteret, men velger å leve så normalt som mulig og ikke gå rundt og bekymre meg for alt mulig. Har fått beskjed om å holde meg unna muggoster og sånt, men det inngår ikke det jeg har lyst på;) Og røyk og alkohol er selvsagt fy-fy. Men kjøttpålegg? Ja takk:)

Det er heller ingen grunn til å ikke spise sushi.

I Norge lages all sushi av fisk som har vært frosset under transport. så så lenge det er snakk om nylig laget sushi er det ikke anbefalt fra det offentlige at gravide ikke skal spise det. jeg har sjekka med to leger, og dobbeltsjekka med offentlige anbefalinger for gravide og spiser sushi med god samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...