Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er litt fortvila og forbanna etter at mannen min har snakket med NAV i dag for å etterlyse et svar ang svangerskappenger. Søknad ble sendt for 1 1/2 mnd siden uten at vi har hørt et pip, foruten at min mann ringte for snart 14 dager siden og hvor saksbehandler skulle se på saken den uken. I dag fikk vi vite at ingenting var gjort og at saksbehandler er borte til neste mandag. Vi er innlagt på sykehus pga fare for prematur fødsel, og hvor det koster min mann ca 3000 i uken å være her. Han ønsker ikke å dra hjem da det ikke er sikkert han vil rekke en eventuelt fødsel siden det er så langt hjemmefra. Han har heldigvis fått sykemelding, men likevel lever vi på en lønning. Har inntrykk av at NAV gir blanke f.... i akkurat det og at vi bare må godta at ting tar tid. Noen som kan komme med tips om hvordan ordlegge seg på best mulig og saklig måte (innerst inne er jeg sååååå sint ) slik at det blir fortgang i saken?

Fortsetter under...

Det er helt vanlig at de har en del saksbehandlingstid på svangerskapspenger,sykepenger under svangerskap og foreldrepenger. På hvilket grunnlag søker du svangerskapspenger? Svangerskapspenger innvilges bare om jobben du har er farlig å jobbe i mens du er gravid. Ellers må du få sykemelding fra fastlegen din og sykepenger.

Jeg fårstår ikke helt hva du mener utgiftene din mann har har med svangerskapspenger å gjøre.

Jeg er selvstendig næringsdrivende, og har fått attest av jordmor (etter anbefaling fra NAV) at jeg ikke kan jobbe da jobben min består av å underholde på pub/bar div. på nattetid (musiker/sanger). Altfor risikabelt da det ofte er en del fulle folk.

Det jeg mener med utgifter generelt er at det er vanskelig å leve på en lønn i lang tid, og at det nå pga innleggelse på sykehus langt hjemmefra medfører en ekstrautgift på over 3000 kr i uken, og da hadde det vært fint å fått et svar fra NAV om jeg får støtte eller ikke.

Jeg kan ikke se hvorfor ikke de kan klare å gi dere ett svar. Om det er slik du sier vil jeg si at det er kalart du ahr rett på svangerskapspenger. Siden du er selvstendig næringsdrivende har du rett på 65% av din tidligere lønn.

Send de en ny mail der dere sier at dere trenger pengene dine nå og at de får fikse det med en gang.

Jeg har selv hatt dårlig erfaring med NAV, mest når det kommer til hva som gjelder av regler (de folkene kan virkelig ikke jobben sin), men ting har og gått tregt!! Papirer har forsvunnet osv. Vet ikke om dette hjelper deg, men eg ringte til de ofte, og purret og purret. I tillegg ber eg alltid om å få en kvittering på papirer som jeg leverer inn, så har jeg ihvertfall mitt på det rene om noe skulle "forsvinne".

Og nei, tror virkelig ikke at de bryr seg om folk er avhengig av pengene eller ikke!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...