Gå til innhold

Graviditet og jobbintervju...

Anbefalte innlegg

ble innkalt til jobbintervju i dag på en stilling som jeg har såå lyst på!... Så nå sitter jeg her å lurer på om jeg bør si at jeg er gravid eller ikke.. er nesten 3 mnd på vei da jeg skal på intervju så har allerede begynt å få litt mage...

Jeg vet at de ikke har rett til å spørre om det.. og at man heller ikke har lov til å la være å ansatte på grunn av det... men føler at jeg lurer dem ved å ikke si det... siden jeg må fortelle det med en gang om jeg skulle fått jobben...

noen synspunkter?!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137458673-graviditet-og-jobbintervju/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror med ganske stor sikkerhet at jeg i en lignende situasjon IKKE ville fortalt at jeg var gravid!

Som du sier er det ikke lov å vektlegge at en søker er gravid, men jeg tror likevel at en slik opplysning kan farge ansettelsesprosessen -og det ville jeg ikke tatt sjansen på.

Jeg vill gått på intervju og fortalt om meg selv og hva som kvalifiserer meg for jobben. Det er faktisk det om er relevant i denne saken, ikke at jeg er gravid. :)

Lykke til på intervjuet :)

Enig, jeg ville nok heller ikke fortalt at jeg var gravid. Jeg har selv opplevd at det farger ansettelses prossessen til sjefen. Jeg er nemlig kun ansatt på vikariat som går ut til sommeren og har spurt om mulighet for forlengelse til høsten. Mulighetene var i og for seg gode de, men da jeg fortalte at jeg er gravid så sa hun rett ut at det endret situasjonen, selv om det ikke skal gjøre det. Når de først vet det, er det veldig vanskelig å se bort i fra det.

Men dette er min mening og min erfaring, du må selvsagt gjøre det som du tror er best.

Jeg er klar over det, men problemet er at det er en del søkere som har tatt kontakt som har lengre erfaring enn meg, men som ikke jobber på arbeidsplassen akkurat nå. Og når jeg i tillegg er gravid...

Heldigvis har jeg en veldig flink avdelingsleder som skal snakke med sjefen, for hun er veldig fornøyd med den jobben jeg gjør og vil gjerne at jeg skal fortsette.

Enig med de over. Jeg tror ikke jeg hadde sagt.det. Det har jo absolutt ikke noe med dine evner eller kompetasnse for jobben å gjøre, men noe helt personlig som de ikke har noe med. Da er du iallefall sikker på at de ikke har vektlagt det, og trenger ikke tenke på det i etterkant om du blir i tvil.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...