Gå til innhold

Vikar og gravid

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har muligens et problem. Min mann og jeg driver hvert vårt firma.

Jeg har ingen forsikring for f. eks å selv kunne få sykepenger ved sykdom.

Min mann har ikke anledning til å ansett meg i sitt firma pga at vi er gift.

Har akkurat oppdaget at jeg er gravid.

Tar i tillegg en del vakter på et sykehjem i kommunen.

Da det er mange "tunge" pasienter på sykehjemmet, føler jeg at dette ikke er noe blivende sted for meg som gravid.

Hadde tenkt å spille med åpne kort til arbeidsgiver og fortelle at jeg er gravid, ( man har jo krav på tilrettelegging i arbeidet), men tror bare mer at jeg vil bli skviset ut med at de vil unngå å tilby meg vakter.

Alternativt kan jeg jo søke meg en helt ny arbeidsplass, men da vil jeg jo føle at jeg lurer arbeidsgiver med å i det ene øyeblikket får noen til å ansette meg og like etterpå så kommer jeg å forteller et jeg er gravid.

Noen som har noe tips eller råd til hva jeg bør gjøre?

Jeg er jo frisk som en fisk og har jo lyst til å arbeide.

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hvorfor tror du de vil "skvise" deg ut?

Jeg var selv vikar da jeg ble gravid. Da jeg passerte de magiske 3 første mnd, gikk jeg til sjefen og sa som det var. Han ble bare glad på mine vegne. Jeg slet mye med kvalme i starten, og måtte noen ganger reise hjem fra jobb.

Jeg ble ikke satt opp på noe mindre jobbing av denne grunn. Han satte meg opp til full stilling, akkurat som før. Jeg trivdes veldig godt i jobben min, og fungerte veldig bra i den, så jeg er kjempe glad for at jeg fikk være der så lenge det fungerte for meg. Ble til slutt sykmeldt p.g.a. bl i 7. mnd.

Jeg syns du skal legge kortene på bordet, for det kan være veldig greit for sjefen din å vite det også. Skulle du mot all formodning bli "skviset" ut, så kan du jo heller bare søke ny jobb da..?

Masse lykke til i hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...