Gå til innhold

Alkoholfri vin fra Vinmonopolet, testet for første gang i helgen (ikke spesielt imponert) noen som har prøvd og kan anbefale en?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har prøvd Ariel, og den imponerte ikke meg. Blir mer imponert av alle variantene med munkholm jeg. Har gått igjennom polets utvalg av alkoholfri vin, og det er sørgelig utvalg. Har heller laget en del alkoholfrie drinker som er gode. Blyfri: 2,5 cl lime juice, 2 cl banan sirup og 17 cl tonic. Cl beger har de på glassmagasinet og koster ca 30 kroner. Bruk et vanlig longdrink glass, fyll først opp med is og pynt med sugerør og en sitronskive. Kan lure mange men den. Og det beste er at når man ikke er gravid mer kan du også legge til litt alkohol i den og like god.

Ariel er ikke noe god nei. Og styr unna alkoholfri rødvin generelt. Anbefaler en hvit som heter Inglenook St. Regis, det er en alkoholfri chardonnay.

Annonse

Inglenook St. Regis kjøper jeg mye av, både i rød og hvit. I bunn og grunn så smaker ikke alkoholfri vin like godt som vanlig vin uansett :) Men, jeg syntes det er kos å ta meg et glass på lørdagskvelden, så da blir det den :)

Jeg var ut å feiret 5års dag (kjærestedag, ikke 5 års bursdag) i går, og til maten bestillte jeg meg en alkoholfri hvitvin. Den var sååååååå god, og jeg har hatet alt jeg har kommet over av alkoholfritt tidligere. Carl Jung het den, fikk se flasken. Anbefales!!!!

Tenk dere å nippe til hvitvin (alkoholfri) på verandaen snart, og kanskje unne seg noen nypillede reker på spiralloff!!! nam,nam;)

Jeg har prøvd en alkohol fri pære cider, den var kjempe god. Jeg er litt skeptisk til alkoholfrie på polet, fordi det er alkohol i noen av dem.

Gikk i gang og kjøpte inn småflasker av alkoholfri vin da jeg fant ut at jeg var gravid.. Måtte jo teste ut slik at jeg fikk med en god en på fjellet i påsken.. Alt smaker like ille, rødvin smaker som husholdningssaft eller aronia juice og de hvite smaker ingen ting i det hele tatt.. For min del ble det ett lite glass venlig rødvin på påskefjellet.. Brukte flere timer på det stakkars glasset og drakk rikelig med vann på siden så det er nokk ingen skade skjedd.. Etter påske begynte jeg å eksperimerntere mere. Vi er ofte hos venner og familie på middager i helgene og er jo temmelig kjedelig å sitte å drikke brus og vann da.. Men har nu da fått sansen for MUNKHOLM. Og det selv om jeg ikke er noe til ØLDRIKKER ellers :-)

Annonse

100% enig med deg, ovedie :-D.

Prøvde meg også på alkoholfri champagne på nyttårsaften....urk! Gikk heller over til champagnebrus :-).

Munkholm er fint ja. Også så mange forskjellige det er blitt. Banan sirup får du i de store matvarekjedene, ica, ultra og coop. Hvertfall er de her, men utvalget kan jo variere litt fra butikk til butikk.

Hei, er servitør av yrke og liker IKKE alkoholfri vin, liker ikke solbærsaft heller, så det kan være en grunn :-D

Alkoholfritt øl er å anbefale, det smaker som vanlig øl i tillegg går det an å lage mye godt i alkoholfrie drinker -alt etter hva du liker til vanlig.

De fleste drinker kan lages uten alkohol (smaker jo ikke HELT likt, men likevel ganske likt)

Et tips er å kjøpe drinkmix. På flaskene står det oppskrifter på drinker både med og uten alkohol.

Min beste alkoholfrie drink er:

ta is i beholderen til stavmixeren (eller blenderen om du har det)

bruk en liten dæsj aprikoslikør-mix, litt limejus evt fersk lime

og ca halvt om halvt med appelsinjus og tom collins-mix

bruk stavmixeren (blenderen)

Fyll is i glasset og sil drinken over de nye isbitene.

Topp evt med en god dæsj brus etter smak og tigjengelighet. Søt brus gir søtere drink, tonic en bitrere drink, syrlig brus en surere drink.

Mengden av likør-mix og limejus regulerer også smaken (søt/sur)

Håper disse tipsene kan være til hjelp for alle som ikke hvet hva de skal drikke i festlig lag.

Endel av disse drinkmixene har de i helt vanlige matvarebutikker... her har de noen av dem på den lokale prix'en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...