Gå til innhold

Verdens værste ultralyd\legetime :(

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat vært på ordinær UL.. Jeg har gledet meg så fælt til denne dagen..

Men den ble ikke som forventet i det hele tatt!!

Jeg kom inn og han smilte ikke eller noe, så ut som en dukke og det virka som han leste fra et manus.. Ikke mimikk eller noe!

Så tok han UL på meg.. "Der er hoder, der en benet, der der der der!" MANUS... Var ikke no innlevelse eller et eneste smil på han under hele legetimen!!

Han så så vidt på babyen.. Den lå perfekt til og rett mot oss, men han gadd ikke se om han kunne se kjønnet en gang!! JEg trur det er jente nå, for jeg så jo på skjermen, men jeg kan jo ikke si det for sikkert siden han ikke bekreftet det!

Så sier han at jeg må dra av meg buksa, for han må ta innvendig UL for å se på morkaka mi.. Den lå forran moirmunnåpningen.. JEg ble nervøs,. for har hørt om slike tilfeller før.. Men han sa det ikke var noe.. Hvorfor ta innvenig ul da?

Han sa at hvis den ikke flyttet seg tok man keisersnitt, men det var ikke i mitt tilfelle.. Sa ikke mer! Sa jeg måtte komme tilbake om 6 uker til ny ul. Da sa jeg han fikk henvise meg til sykehuset isteden, å det gjorde han!

Jeg fikk et bilde m meg hjem, av hodet på babyen..

Snakket med en venninne av meg i sta og hun og hennes mor hadde også vært borti han som gynokolog, å de syntes han var helt for jævlig de også! Hvor var følelsene liksom? UL skal liksom være et minnerikt syn.. En fin opplevelse!

Nei, nå er jeg skikkelig lei meg :(

Fortsetter under...

Uff og uff, dette hørtes helt grusomt ut, jeg har aldri hørt om at man må ta av seg klærne for å bli undersøkt , ikkje uten at man var hos jordmor eller lege...

Dette var trist å høre, bestil deg en ny UL du, hos noen andre eller hør med lege eller venniner hvor andre har vært, slik du kan få deg en god opplevelse.

Lykke til:)

Annonse

Uff og uff. Nå får jeg helt vondt av deg. Ultralyd skal liksom være en fantastisk opplevelse. Jeg har hørt om flere som har hatt kjipe opplevelser, og alle dem jeg har snakket med har ringt og klaga. Og da har de fått ny time hos en ny lege. Lykke til. Håper det blir bedre neste gang.

Oisann. Så unødvendig med sånne kommentarer......

Hvis hun er skuffet over at det ikke ble som forventet, så må hun jo få lov til å være det. En ultralyd skal være en fin opplevelese som man ser fram mot og gleder seg over.

Hun er sikkert like glad som alle andre for at barnet har det greit.....

Helt enig! UL skal være en fantastisk opplevelse, og det virker som om det er 1. pri. Herregud, UL er en undersøkelse av barnet og dets anatomi, verken mer eller mindre. Hvis man vil ha VIP behandling og "en fantastisk opplevelse" (utenom å få vite at barnet er friskt), så får man vel finne et annet enn det obligatoriske tilbudet.

Når jeg leste denne oversikten var jeg helt sikker på at hun hadde mistet, og var forberedt på å gi noen trøstens ord.. Det er det jeg mener med at det er litt overreaksjon og bli så lei seg for dette. Da jeg var på ultralyd var jeg overlykkelig over at hjertet slo!

Annonse

Bare husk at ikke alle jordmødre er noe bedre enn han legen da... Jeg ble iallefall skuffa over hun som hadde rutine UL på meg :| Hun var sikkelig kald og klinisk av seg, presenterte seg gjorde hun heller ikke. Både min mor og jeg var i lettere sjokk etterpå... Veldig greit å f vite at alt står bra til med babyen da :) Men hadde vært kjekt med et smil eller to fra jordmor og..

Heldigvis for min del så klarte min mor å ordne med en UL til på det sykehuset hun jobber :D Det ble en helt anderledes opplevelse ja :) Mye koseligere og hyggelig der, også fikk barnefaren til å være med og :D

Tilbudet om ultralydundersøkelse er jo for å se etter at alt ser bra ut med deg og barnet ditt..og det regner jeg med denne karen gjorde?! Bilder, småprat og kjønn regner jeg som ren bonus! :-) Disse legene gjør slike undersøkelser om og om og om igjen, og jeg skjønner at det må være vanskelig for dem å utvise like mye entusiasme i det lange løp - selv om sedvanlig høflighet fra alle slags ansatte i helsevesen og ellers bør være et minimumskrav...

Men husk da på at vidundrene våre ikke er like vidunderlige for hele resten av verden, vanskelig som det enn kan være å tro! :-p

Jeg hadde en UL da jeg var 11+5, og da måtte det gjøres vaginalt på meg også, av en kvinnelig overlege. Det er vel bra at han legen din ønsket å være nøye når han ikke fikk bra nok bilde fra "utsiden"?

HELT ENIG!!!

UL er ett tilbud for å se om alt er som det skal med barnet. Det er vel det viktigeste for oss alle. Når barnet er kommet ut, er jo UL bare en bagatell. Skal ha 3.mann, og må bare si at jeg hadde ikke så store forventninger til UL-dagen. Jeg fikk vite at alt var bra med barnet, og er helt fornøyd. Fikk ikke verken bilde eller noe annet p.g.a at bebien låg med ryggen til..men hva gjør vel d? Vi kan ta 100-vis av bilder og se på den lille bylten i timesvis når han kommer ut.

Når en velger å bli lege/jordmor, er det en forutsettning for meg at en har gode egenskaper i forhold til å behandle mennesker. En lege/jordmor skal omgås mennesker i livets kanskje mest sårbare situasjoner. Synes aldeles ikke at det er for mye å forlange at de skal møte oss med varme, sympati og omsorg. DET er jobben deres.

Klart alle kan ha en dårlig dag på jobben. Og i alle yrker finnes det mennesker som burde valgt et yrke de passet bedre til.

Synes vi har helt rett til å ha forventninger om hvordan vi skal møtes av fagpersoner uansett hvor vi møter dem.

• 2 uker senere...

Da anbefaler jeg deg å gå til en annen. Jeg har vært hos Kvinnedoktor på Meg og Magen i Tønsberg og han var helt fantastisk! Var der inne 40 min hvor han både ga oss 2D helsesjekk og 3D. Fikk flotte bilder og han er den mest sympatiske og søte legen jeg noen gang har møtt. Samboeren kommenterte det samme. Om du ikke liker det offentlige tilbudet så kan du jo kjøpe deg privat ultralyd...Verdt pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...