Gå til innhold

master..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å ta master, men har nå fullt studielån. Mulig jeg får mer hvis jeg søker, men spørsmålet er om jeg har råd.?!

Drømmen hadde vært å ta masteren på 2 år (fulltid). Det innebærer at jeg må si fra meg vikariatet jeg nå har. Tror ikke jeg orker deltid, da vil det gå over 4 år og det er litt lenge synes jeg.

Noen andre i samme situasjon?

Jeg jobber nå i helsevesenet og trenger litt forandring. Noen med tilsvarende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp et budsjett med utgangspunkt i at du får mer studielån. Dersom det går rundt, kan du søke om mer studielån.

Har du mulighet til en liten bijobb for å strø på, får du og vurdere det. Men den bør ikke være for stor (slik at det går ut over studiene).

Skrevet

Hei du!

Jeg tar selv master nå og er ferdig i mai :) Sist jeg gikk gravid fikk jeg gutten min i mai- midt oppe i eksamene-men viste det kom og hadde med meg lillegutt på de tre eksamene etter fødselen- og det gikk veldig bra :)

Begynte deretter på masteren min etter sommeren og han var med meg på alle forelesninger som var. Hadde deltidsjobb ved siden av skolen, mens jeg gikk gravid og tok ut permsjon herfra når permisjonen startet. I tillegg fikk jeg fødselstipend.

Nå er jeg på mitt siste år og gutten min går i barnehage, pluss at jeg jobber 50% ved siden av og dette fungerer godt for meg. Selvfølgelig er det stramt i tider, og man må tenke på hva man bruker penger på, men vi har aldri manglet noe- verken jeg, mannen min eller gutten vår. Nå er jeg så heldig at jeg har fått økt stillingen min til 100 % fra august så før nestemann kommer får jeg jobbet meg opp slik at jeg kan nyte denne permisjonen uten å tenke på penger :)

Det som er viktig er at du klarer å planlegge og være strukturert- sett opp delmål hele veien og bestem deg for å klare det :)

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...