Gå til innhold

Morsmelk + fast føde


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 6,5 mnd. får morsmelk om morgenen og før hun legger seg. Spiser grøt to ganger om dagen (formiddag og kveld) + er veldig glad i middag (nesten et helt glass) i to-tida, ev. delt opp i to måltider (rundt kl. 16). Har helt sluttet å tilby pupp når hun får fast føde + vann. Sover hele natten og hvis hun våkner, kan hun beroliges med smokk el. litt vann.

Er bare noen dager siden hun fikk litt pupp først og så middag i 14-tida, særlig når vi var ute i byen. Men altså bare middagsglass de siste tre dagene. Spiser alt. I helgen var hun veldig urolig, gråt mye og så ut til ha vondt i magen. Hadde likevel avføring 3 ganger om dagen (ganske hard). Bruker sviskesaft, mos, ev. litt olje i maten.

 

Det jeg lurer på: Får hun nok melk på denne måten, eller må hun ha morsmelk(erstatning) i tillegg til hver måltid? Hun drikker masse vann fra flaske... Hva gjør dere? Synes det er deilig at hun er så uavhengig av meg nå, spiser like godt hos far og drikker morsmelk fra flaske om kvelden når jeg er ute...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i ei bok jeg fikk på helsestasjonen foreslår de følgende måltidsrytme i denne alderen;

 

tidlig morgen; pupp

frokost; grøt og pupp

lunsj; grøt/brød, frukt og pupp

evt. et lite mellommåltid (frukt/youghurt...e.l)

middag; glass/hjemmelaget, evt litt dessert, vann eller pupp

kvelds; grøt og pupp

evt. også puppe barnet før du legger deg sent på kvelden

 

vi følger denne rytmen og gir ham vann i mellom måltidene hvis han ønsker det. tidspunktene våre er ca. kl 5, 8-9, 11-12, 15-16, 18-19

 

morsmelka gir ikke bare næring og tørsteslukking, men også viktige antistoffer som forebygger sykdom, mindre risiko for utvikling av allergi og andre sykdommer +++masse andre helsefordeler.

 

...så mitt råd er å bruke puppen som drikke til måltidet.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...