Gå til innhold

Hvor hardt kan tragiske hendelser påvirke graviditeten?

Anbefalte innlegg

Er 2 gangs gravid og rundt 10 uker på vei nå, har vært forsåvidt frisk og ok. Men så for noen uker siden, den dagen jeg var på svangerskapskontroll, kom jeg hjem for å finne at jeg har mistet alt i husbrann. Det var jo et stort sjokk og jeg ble helt utenfor, det har vært mye tårer, og alt det andre som man går igjennom i en slik situasjon. Først etter denne hendelsen har jeg vært kvalm og lå i 3 dager og kastet opp og har konstant hodepine. Vet at det ikke er unormalt å være kvalm og kaste opp i et svangerskap, men synes det er rart at det kom sånn plutselig, og jeg håper at det som har skjedd ikke ødelegger for svangerskapet mitt, det ville vært veldig trist da vi gleder oss ved denne graviditeten. Noen som vet noe om slike ting?

Fortsetter under...

Vet dessverre ikke mye om det. Alt vi opplever her i livet kan prege oss, men vet at mange har opplevd verre ting enn deg uten at det har gått ut over barn i magen.

Kvalme i forbindelse med graviditet er man litt usikker på hva kommer av, men det er helt naturlig- Skulle ikke forundre meg om du kan få verre kvalme av å være veldig negativt følelsesmessig berørt og.

Snakk med legen din eller helsesøster. De kan nok gi adskillig bedre innsikt enn meg.

Og- Ikke bekymr deg for mye- Babyen din har det mest sannsynlig veldig bra- Beskyttet inne i magen til mamman sin.

Uff dette var virkelig utrolig trist å lese og jeg kan godt forstå at du føler deg utafor. Hvorvidt dette påvirker en graviditet eller ikke har jeg ingen som helst kompetanse på. Du skal i stedet få en trøstende klem (på nettet i hvert fall) og jeg håper det ordner seg for dere. Å snakke med lege/jordmor er uansett ikke dumt.

Jeg kan ikke noe om dette, men i mitt forige svangerskap mistet jeg min aller beste venn og nært familiemedlem i et tragisk dødsfall. Jeg kastet opp og orket ingen ting. Tvang i meg litt mat og drikke. Var livredd for i miste den lille. Heldigvis gikk alt bra, og det var nok tanken på den lille som gjorde at jeg bare måtte takle det som hadde skjedd.

Det skal nok mye til for at ting ikke skal gå bra med deg. Den lille blir jo på en måte et holdepunkt for deg nå.

Lykke til videre og håper at ting ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...