Gå til innhold

Vanlig med tidlig UL ?

Anbefalte innlegg

Det virker som om det er helt vanlig med tidlig UL, og gjerne flere av dem? Har dere som får tidlig UL spesielle grunner til å ville ha dette? Det høres fristende ut å få en sikker bekreftelse av at alt er som det skal være nå når uke 12 nærmer seg, men er det noen som har hørt om at for mange UL kan virke uheldig på fosteret?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137455153-vanlig-med-tidlig-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikek hørt at mange UL har noen som helst påvirkning (og tror helller ikke det- Er vel bare lydbølger som går frem og tilbake)).

Derimot får du ikke tilbud om mer enn en UL med mindre du har spesielle grunner for å ville det- f.eks blødninger eller høy alder.

Jeg er gravid med nr 2 nå. Har allerede vært på UL (i uke 6 + 3) og hjertet slo og det var en liten "prikk" der inne :-) Sist svangerskap var jeg flere ganger til UL, gynekologen min sier det er bare å komme så mye jeg vil, så da går jeg når det måtte passe. Veldig kjekt å se fremgangen og at det er liv der inne.

• 2 uker senere...

Jeg får tidlig ul pga to MA i løpet av det siste året. Er også blant dem hvor kroppen ikke gir et tegn på at noe er galt: Ingen blødninger eller smerter, bare en død baby. Oppdaget den første på ord. ul i uke 18, mens den (forhåpentligvid) siste ble oppdaget på tidlig ul i uke 8. Hadde symptomer også. Dette skremmer meg veldig denne gangen, så jeg får oppfølging med ul. Hadde det ikke med de andre barna mine.

• 2 uker senere...

Annonse

tror alle kan få tidlig ul hvis man er bekymret.. jeg fikk det for å finne ut hvor langt jeg var på vei siden syklusen min har vært så ustabil. fikk også vite ca. befruktningsdato når det var så tidlig. (10 uker) greit for oss som er alene og har hatt mer enn en partner og er usikker på hvem som er pappan.. =)

Hei

Jeg er en av de som får flere ul i løpet av svangerskapet, pga komplikasjoner... Det jeg fikk beskjed av hos legen min, var at i utgangspunktet finner de ikke erfaringer som tilsier at ultralyd er farlig. MEN, det er basert på de forskningene hvor en får 1 ultralyd i svangerskapet. De vet egentlig ikke om det kan være skadelig, selv om det er lite sannsynlig. Men for sikkerthets skyld bruker de å sette et tak på 10 ultralyder... Det er egentlig veldig greit at de prøver å begrense det, for hvis det er slik at de faktisk ikke har noen forskning på det, så er det bra med begrensninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...