Gå til innhold

S på slutten og etternavn begynner på S.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår første sønns navn slutter på S, fordi han har mitt etternavn som mellomnavn. Men siden har vi giftet oss og vi tar sannsynligvis bort mitt etternavn. Derfor blir det ....s S..... i navnet hans. Er dette veldig viktig synes dere? Spør fordi vi nå må finne navn til nr. to, og der er det også mange navn som slutter på s som er aktuelle.... Irriterer meg veldig, vurderer nesten å bytte etternavn!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mange syns nok ikke dette er et problem, men vi la til et ekstra fornavn, vi. I sammenhenger hvor man bruker hele navnet, kommer det da et ekstranavn eller en initial mellom for- og etternavn, så da går det greit.

Skrevet

Hvis dere vil ha bare ett etternavn, må jo løsningen her være at dere begge tar ditt etternavn som familienavn.

Skrevet

Ja, det kan jo være en mulighet, takk for tipsene.... Jeg tolker det som at dere synes man bør unngå s på slutten i og i begynnelsen....

Skrevet

Johannes Solnes f.eks. - er litt tungt å si, men oppfatter det ikke som noe stort problem. Ikke noe å miste nattesøvnen over!

Skrevet

Takk Vannmann, der fikk du sagt det. Jeg må snart komme meg ut litt og lufte meg, sitter inne og tenker og tenker altfor mye :-) Føler forresten jeg kjenner deg litt jeg, har ikke du vært på bryllupssiden også en stund? Jeg giftet meg i fjor og husker deg igjen derfra.....

Skrevet

Syns ikke det gjør noe så lenge etternavnet passer til fornavnet. Etternavnet kan passe fint selv om fornavnet slutter på samme bokstav som etternavnet begynner på. F.eks. passer Herman Nilsen, Lotte Eilertsen, Lukas Stensjø osv godt sammen

Skrevet

Jeg ville nok prøvd å unngå fornavn som slutter på s hvis du kun skal bruke etternavnet som begynner på S. Spørs vel litt hvilket fornavn det er, men pleier å bli litt vanskelig å uttale. F.eks Andreas Svendsen. Høres jo ut som det kan være et jentenavn, Andrea.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...