Gå til innhold

Hva tar man med seg på sykehuset?

Anbefalte innlegg

jeg skal ha KS, og lurer fælt på om noen mer erfarne damer kunne rådet meg litt hva det er kjekt å ha med seg på sykehuset? skal jo være der en stund så jeg tenker kanskje det er noen gode råd å plukke med seg? Er det greit å ha med seg pc feks for å få tiden til å gå, eller er man fullt opptatt med den lille tassen hele tiden?

hehehe - på forhånd takk til alle som vil hjelpe en liten noob ;-)

Fortsetter under...

Jeg hadde ihvertfall ikke tid til pc!!! hehe... var mer opptatt av babyen! :-) og å få sovet nok... ellers vil jeg si at det kan være lurt å ta med seg truser som er høye i livet slik at de ikke gnager i såret! Ta med deg bind hvis du ikke vil bruke de STORE bleiene som er på sykehuset! Mobillader, fotokamera!

Hei!

Spør du meg er PC helt unødvendig. Rett og slett ikke nok tid. Jeg hadde nok med meg selv og smertene, amming og barnet, besøk og å få sovet litt innimellom. Er det ditt første barn?

Skal du være lenge på sykehuset? På Ullevål hvor jeg skal har jeg fått nøye beskjed om at det er 3 dager+ operasjonsdagen også rett hjem.

Sist hadde jeg med nettingtruser fra apoteket(greit fordi såret blør og du ødelegger trusene dine, det gjorde mitt iallefall) Senere store truser som ikke går innpå såret. Deilige myke klær og bukser som går over magen og såret. Badekåpe, kamera, flere skift med klær. Slip- inn sko, kan love deg at å bøye seg ikke er spesiellt godt.

Jeg hadde enerom sist og hadde med radio.. Skal ta med hårføner denne gang for å få tørket såret skikkelig. Skal også ta med ark+penn så jeg kan skrive opp viktige ting, som tid for når barnelegen kommer og når det er mat og slikt....! Dette gikk meg helt hus forbi sist- ammetåka er ubarmhjertig!! Kommer ikke på flere ting nå, men skriver mer hvis jeg kommer på noe.

Lykke til med babyen!

Jeg var andregangs, avslappet og fikk en unge som bare sov og sov, så savna faktisk en pc med internettilgang innimellom ;) Men tror kanskje jeg hadde drøyd litt med å tatt den med til jeg hadde sett an situasjonen. Du kan jo bare få mannen eller andre til å ta pc'n med i etterkant hvis du skulle få behov...

Ellers signerer jeg på det med truser med høyt liv! Kjøpte gravidtruser som går høøøyt opp på magen, det var toppers.

• 2 uker senere...

Hei! Jeg fikk akutt ks første gang og ble litt lenger enn beregnet,men trengte ikke hente noe ekstra hjemmefra.

Jeg blødde overhodet ingenting fra såret-det var bandasjert og tapet,så jeg kunne t.o.m. dusje med det.

Jeg syntes det var helt greit å bruke både bleier,truser og skjorter som jeg hadde tilgang til på fødeavdelingen:) Savnet ikke noe eget!

Jeg fikk en baby som var mye våken de første nettene og ble gående nye rundt i gangen og bysse han,så nå neste gang skal jeg ta med meg en ringslynge/lommeslynge e.l. som jeg har,for å få litt avlastning hvis jeg må bære mye neste gang også!

(Nå skal det nevnes at jeg fødte på sommeren,den ene avd. var stengt,kaotiske tilstander der,og måtte ligge på dobbeltrom....)

Jeg ville ikke hatt tid el.lyst til å holde på med pc-skrudde av mobilen også,for å ikke bli "forstyrret" av omverdenen,hehe:) Jeg koste meg voldsomt i "babybobla"!

Soveskinn til babyen var gull verdt for meg:)

Fikk det i gave på sykehuset og skal ta med eget neste gang!

Ellers vil jeg anbefale Purelan brystvortekrem! Den er helt fantastisk til såre brystvorter og jeg bruker den i tillegg som leppepomade;)

Ellers:TA MASSE BILDER AV NURKET!!!OG VIDEOFILM!!!Det er gull verdt;) Jeg også anbefaler "slipperser" på det sterkeste!

Slipperser og sportsflaske til vann og isbiter! Var pes å få tak i drikke hele tiden med diger søm på magen. Ganske vondt, og på sykehuset har de håpløst små vannglass som blir tømt i en slurk. Underholdning trengte ikke jeg, klarte aldri å sove skikkelig men hadde ikke konsentrasjon til å lese annet enn Se og Hør. : ) ganskeborte i tåka! Satt mye og bare studerte babyen....

Fulladet mobiltelefon+ lader er must!

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg hadde faktisk med PCen og synes det var kjekt, for tok så mange bilder at jeg trengte å tømme minnekortet flere ganger om dagen ;-)

Men trenger IKKE tenke på å ha med noe "for å få tida til å gå". Når babyen er våken ammer du, og når den sover sitter du å beundrer den eller prøver å få spist litt, dusjet, kanskje ringt opp besteforeldre eller sovet.

Hadde med en haug med lesestoff -alt fra Se og Hør til tykke romaner-, men leste bsolutt ingenting. Jo forresten, den Gro Nylander boka om amming var kjekk å ha med! Mamma for første gang.

Ellers:

Myke store mammatruser. Jeg hadde faktisk ikke det når jeg var gravid så måtte sende mannen på Lindex for å kjøpe. Alle de fine blondetrusene mine stoppet rett på snittet.

Amme BH + ullinnlegg.

Behagelige, løse klær som du lett får ut puppen i og som ikke klemmer over magen. Selv gikk jeg mye med en silke wrap around kjole og morgenkåpe. Det myke stoffet var herlig mot såre brystvorter, og wrap around klemmer ingen steder.

Kamera, videokamera, lader og masse brenne CDer så du kan ta backup (kjedelig om de blir slettet! skjedde faktisk venninnen min)

Slippers

Mat du liker som ikke trenger kjøleskap/takeaway menyer. Sykehusmat er ikke akkurat gull.

Jeg spiste masse nøtter, bær, vaniljekesam, oliven, artisjokkhjerter, godt brød, knaske røtter o.l Sposrtsflaske til vann er også lurt.

Dagbok

1 hentesett med klær til babyen (husk lue og liten jakke)

Gled deg!!! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...